Semafor: Unikáty + Dobře placená procházka (DVD)

30.12.2009 | Autor: Leoš Kofroň

Supraphon (119 min.)
Padesáté výročí legendárního Semaforu připomněl Supraphon další archivní kompilací, která má tentokrát poněkud raritní charakter. Nezazní tu totiž takřka žádný ze známých hitu dvojice S+Š. Naopak, buď jde o písničky, které zůstaly poněkud ve stínu (Pampeliška, Takovou lásku, o jaké jsem snila, Tommy) a nebo pocházejí z pera jiných autorů. Pochopitelně se dostane na repertoár Osvobozeného divadla (Prázdná náruč), avšak Jiří Suchý se zde popasuje i s klasickou swingovkou (Hřebík v botě patři druhdy též ke kmenovým hudebním číslům Ypsilonky) a jazzem (Karavana Duka Elingtona). Ostatně, krátký šot připomíná i semaforskou návštěvu Louise Armstronga v roce 1966 a jeho upřímné pobavení, když mu Jiří Jelínek a Eva Pilarová z jeviště zapěli Hallo, Satchmo… Dojde i na hudební humor Jiřího Šlitra (v technicky méně kvalitním živém záznamu z pořadu Benefice Semafor a z televizního Recitálu 64). Největším lákadlem je ovšem bonus v podobě ambiciózního projektu obou protagonistů, jazzové buffo-opery Dobře placená procházka, kterou tehdy v roce 1966 pro Československou televizi natočili Miloš Forman s Jánem Roháčem, a jež se nyní po více než čtyřiceti letech s úspěchem vrátila v nové verzi na prkna Národního divadla.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Semafor-Unikaty-Dobre-placena-prochazka-DVD~30~prosinec~2009/