SPYDER: Topspin

25.2.2002 | Autor: Petr Korál

Magic Mind Records/M.A.B. (47:37)
Spyder je dávná přezdívka kytaristy a zpěváka Ivo Křižana, kdysi člena Stop The Gods, Atlantis nebo Bluesmen, posléze žijícího mnoho let v emigraci. A jmenuje se tak i jeho nový projekt, který je z úplně jiného hudebního vrhu než v Čechách před časem obnovení Stop The Gods. Společně s americkým klávesákem říkajícím si Dr. M (i jemu však v žilách koluje krev českých předků) a textařem Louisem Siegelem v Německu natočil a vydal tohle album, které má být chápáno coby Křižanova představa o moderním rocku. Dopadloto přesně v duchu toho, co má symbolizovat hodnocení 'Kopytem sem, kopytem tam'.

Deska se rozjíždí víc než slibně: hybný kousek The Touch Of Her Stuff a lehce beatlovská hitůvka Do You Remember se poslouchají víc než příjemně. Jenže pak album upadne do šedi průměru a nevýraznosti. Za jeho polovinou však opět přichází silná písňová série: 'simon-garfunkelovská' (toto přirovnání jsem nezvolil náhodně - čtěte dál) akustická věc Island In The Rain, zvláštně melancholická, zvukově vynalézavá Social Deformity Man, hutný funkový bigbít Didn't You a chytlavý popěvek One Day opět zvracejí pomyslné misky vah na stranu kvality a dláždí cestu k nečekanému vyvrcholení v podobě hodně odvážně pojaté coververze slavné Mrs. Robinson.

Tak vám nevím, přátelé. Kdyby se Křižanovi podařilo vyhnout oněm zcela tuctovým momentům, považoval bych soubor Spyder - který má i živou podobu - za docela nadějné těleso. Takhleje to opravdu kopytem sem, kopytem tam...

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/SPYDERTopspin~25~unor~2002/