SKINNY PUPPY: Doomsday: Back + Forth Vol. 5 Live In Dresden

13.11.2001 | Autor: Alex Švamberk

Nettwerk/SPV/Globus (67:37)
Industriální Skinny Puppy se stali legendou už v osmdesátých letech a kultovní status si udrželi i pět let po rozpadu. Série archivních nahrávek Back + Forth se proto dočkala už svého pátého dílu, který zachycuje kapelu na sklonku své existence. Koncert v Drážďanech se konal po vydání předposlední desky Last Rights. Ta je také v repertoáru zastoupena nejpočetněji, ovšem nedominuje mu. Vedle skladeb Killing Game, Love In Vein a Inquisition zahráli Skinny Puppy v Drážďanech dalších jedenáct písní, které mapují takřka celou jejich kariéru. Nejenže album otevírá neopominutelná skladba Deep Down Trauma Hounds z třetího alba Mind: The Perpetual Intercourse, z něhož zaznělo ještě hutné Dig It. Kanaďané na úplný závěr zařadili agresivní skladbu The Choke z druhého alba Bites.

Skinny Puppy, kteří dokonce i deskách občas uváděli starší skladby v nových verzích, přiblížili jejich zvuk v té době aktuálnímu albu Last Rights. To bylo nejen temné, ale také zvukově opuletnější než starší desky, postavené více na rytmu. Bohatší aranžmá umocnily děsivou atmosféru písní. Chmurné tóny a drásavé samply vytvářely s elektronickým rytmem a drsným zpěvem působivou kombinaci. Kontrast k agresivnímu soundu a depresivní náladě vytvářejí melancholické melodie kláves, které se objevují ve Worlocku a ve skladbách alba Last Rights. Skinny Puppy dokázali protikladné přístupy skloubit nejen v rámci alba, ale v jednotlivých písních, takže koncert ocsilující mezi drásavým elektroindustriálem a taneční EBM nevyznívá monotónně a na rozdíl od raných nahrávek kapely nevyvolává rozpaky, byť s odstupem trochu ztratil na hrůzostrašnosti.

Album je však zajímavé ještě z jednoho důvodu - objevují se na něm dvě písně - Grave Wisdom a Social Deception - které skupina nezařadila na řadové desky.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2001/10

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/SKINNY-PUPPYDoomsday-Back-Forth-Vol-5-Live-In-Dresden~13~listopad~2001/