Různí: Silný kafe O.S.T.

19.7.2004 | Autor: Vojtěch Rynda

Bionaut/Radio 1 (64:46)

Jestliže soundtrack k Choking Hazard představuje reprezentativní průřez tuzemskou středně-tvrdou scénou, potom hudba doprovázející Silný kafe pobírá možná to nejzajímavější ze scény řekněme alternativní. (Pro tuto chvíli pomiňme, že "alternativní" u nás většinou znamená "ten pop, co není úplně debilní a líbil by se leckomu, kdyby ho jen hráli v rádiích místo toho popu, co debilní je".) Dramaturgii soundtracku měli na starosti programový ředitel Radia 1 Saša Michailidis a Ondřej Ježek, mistr zvuku dotyčného filmu a zároveň člověk, který šil zvukový kabát deskám Gnu, Esgmeq, Anyway a dalším. Tihle dva pánové tu tak trochu spojili svět tuzemské tanečnější alternativy s tou kytarovější, ale soundtrack jako celek drží pohromadě takřka bezešvě a je na každém posluchači, které tracky pro něj budou znamenat jahody a které šlehačku.

A že je z čeho vybírat. V Magic Phonecall zní Gregory Finn úplně jako jeho milovaný Morrissey. November 2nd jsou v Cut Up svěží a kosmopolitní, což korunuje suverénní zpěv lehce ve stylu Alanis Morissette. Táborští C přinášejí jednu ze svých strhujících instrumentálek nabitých emocemi, EOST znějí ve www.eost.pluto kytarověji a hravěji než obvykle, Nierika s Lunou zaplouvají do unylosti, ale někdo to tak má rád... The Legend předvádějí krásný bezstarostný akustický pop, Some Other Place pečou v Bodu G podobnou pohodičku, Ondřej Pečenka se v Neminem profiluje jako vyspělý písničkář... A když Ježkovi OTK spustí vesmírnou coververzi Poslepu na cestě, je paleta barev kompletní: slévá se do stejného pocitu letního hořkosladka jako film samotný. Ano, lze mít výhrady třeba proti počtu obsažených "hlášek" z filmu (s písničkami se pravidelně střídají) nebo absenci exkluzivnějšího materiálu (všechen už někde vyšel), ale to je tak všechno.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2004/06

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/RuzniSilny-kafe-OST~19~cervenec~2004/