Různí interpreti: Kingpin (The Nu Hardcore Underground)

4.2.2002 | Autor: Alex Švamberk

Virgin/EMI Czech (55:15)
Komerční úspěch amerických nu-metalových kapel nenechává spát ani britské firmy. Virgin po debutu tria Cortizone přichází se samplerem kapel, pro něž razí označení nu hardcore underground objevující se v podtitulu. Kingpin však působí, jako by nu-hardcore zůstával jen snem vydavatele. Albu chybí jakýkoli jednotící prvek, není jím ani styl ani země původu: vedle tvrdě rockových ostrovních Cortizone najdeme na desce i latinský hip hop L300, Dead Relative oživující novovlnou elektroniku počátku 80. let či Resister, vycházející stejně jako Bullet Proof Sounds z undergroundové větve taneční scény. Horší je kolísavá úroveň nahrávek. Řadě kapel dělá problém postavit skladbu, což platí i o tvrdých Blackwire, jejichž Kingpin dal výběru název - skupina si jen pohrává se zvukem jediného dokola se opakujícího riffu, což se sneslo jen v závěrečném remixu doplněném rapem. Podobně na tom jsou i Resister, kteří pracují s výboji tvrdého techna, hiphopoví Stone či Bullet Proof Sounds, kteří skončili u střídání dvou smyček tvrdých kytarza doprovodu rytmu automatu. Nejvyzrálejší jsou Cortizone, jejich tvrdý Jesus Come Up s melodickým refrénem je však příliš poplatný nu-metalu. Přesvědčivější jsou proto skupiny, snažící se skloubit různé styly. Zdařilý je zejména Elastoplast od Scare Electric, postavený na typickém riffu punkové basy, který je zjemněn a přenesen do světa hiphopu. Skupina jej doplnila scratchi a zkreslenou kytarou. Špatná není ani podobně zaměřená Presence, byť její Karma's A Bitch stojí na jediném riffu, a crossoverové Pleymo, využívající v Cosmic Gros Pluck elektroniku. Mezi hiphopovými partami jsou nejpřesvědčivější Lillydamwhite, kteří mají nejen dobrý rap, ale také zajímavý doprovod, ve kterém se objevují nervní kytary, typické pro alternativní scénu.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/01

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Ruzni-interpretiKingpin-The-Nu-Hardcore-Underground~04~unor~2002/