Muzikus.cz homepage
přihlášení uživatele
PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELE JE ZRUŠENÉ
vyhledávaní

Různí interpreti: Celtic Soundclash

24.10.2002 | Autor: Jiří Moravčík



Acoustic Soundclash Record (72:39)
"Nejlepší hudba pochází z undergroundu," tvrdí vlivný londýnský DJ, producent a šéf Afro Celt Sound Systemu, zavalitý pódiový utrženecze řetězu Simon Emmerson. To on před několika lety rázně utnul jalové debaty o kýčovitosti a přemnoženosti tzv. keltské hudby, která díky několika obchodně zdatným Keltům zaplevelila melodickou prvoplánovitostí doslova celý svět. Vpustil do ní nezkreslenou velkoměstskou periférii, naboural její vžitou vesnickou neposkvrněnost, zbavil ji falešného mytologického nánosu a novou posluchačskou generaci zavedl o patro níž - do keltského klubového undergroundu. Jestliže ještě nedávno cosi takového zosobňovali pouličně upřímní Pogues a po nich zpočátku hodně nezávislé keltské boogie Levellers či Oysterbandu, dnes takový underground představuje 'celtic techno'.

Za středobod současného keltského undergroundu můžeme vedle nevyzpytatelné edinburghské multikulturní scény bezpochyby považovat především Emmersonovo východolondýnské studio zděděné po Pink Floyd. S věrným druhem zvukovým inženýrem Martinem Russellemtu v reakci na globální taneční svobodomyslnost vytvářejí vysocehlasité, energicky nekompromisní keltské zvukové novotvary. "Nejde tu o kšeft," říká Michael McGoldrick. "Ale o hudbu, při které brzy vyskáčí všechna víka od kanálů."

Kompilace má být pro tuhle chvíli podle producentů Emmersona, Russella a amsterodamského DJ Johna Van Luyna alias Celtic Wizarda zcela prvním manifestem keltského podzemí, zvěstováním techno třesku. Jde o remixy ať už podobně zvukově vyjančených kapel - o skotských Peatbog Faeries a Shooglenifty jsem se v R&P už zmiňoval - nebo nevinných tradicionalistů, kteří na takovou hru přistoupili. Viz galicijský dudák Xose Manuel Budino či dámské duo Celtica. Naprostým zjevením je potom Skot Martyn Bennett, jehož drtivě neskutečnou skladbou Harry's In Heaven vyhání zlé duchy při svých vystoupeních i Emmerson. Projekt Skamp zase hrdě hlásí: jsme prvním keltským hip hopem ! DJ Leary pro změnu spoléhá na reggae s dechovou sekcí a strašáckou tečku pak činí bostonská šestice hardcorových maniaků Dropkick Murphys.

A že by tu měli chybět Afro Celt Sound System, tak to snad ani nikoho nenapadne.




Body:

Psáno pro: &musiQ 2002/10

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Ruzni-interpretiCeltic-Soundclash~24~rijen~2002/

Komentáře

celkový počet: 1

adalbert  neni nad vydarenou kompilaci!!!

     
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.