Red Hot Chilli Pepers: Live In Hyde Park

25.9.2004 | Autor: Roman Jireš

Warner Music (59:47 a 63:59)

Více než sto dvacet minut muziky natočené koncem června na třech koncertech v londýnském Hyde Parku je prvním živákem kapely, která na něm nesází jen na osvědčené skladby. Mezi šestadvaceti písněmi zde totiž najdeme i tři nové skladby (Mini-Epic, Leverage Of Space, Rolling Sly Stone) vycházející z úspěšného funkyrockpopového receptu posledních alb. Také zásluhou dvou převzatých pecek, překvapivě uctivé verze diskotékového hitu Donny Summer I Feel Love a Brandy od Looking Glass, nejde jen o live verze jakéhosi best of. Kapela mapuje zejména novější alba, nejvíce je zastoupeno poslední By The Way a vynikající Californication, a asi ví sama nejlépe, proč přehlíží rozpačité One Hot Minute.

Kdo má čtyřku Anthony Kiedis - Flea - John Frusciante - Chad Smith rád i přesto, že jejich některé novější věci (Scar Tissue, By The Way) jsou už v porovnání s počátky RHCHP hodně popové, bude tímto rozhodně ne jednotvárným záznamem nadšený. Osobně si nedovedu představit, že by někdo vydržel ta dvě CD poslouchat od úvodního Intra po závěrečnou třináctiminutovou verzi Get It Away na jeden zátah, ale to ani není jeho účelem. Noví fanoušci náhodným poslechem koncertů v Hyde Parku, kde v dobách své největší slávy koncertovali Rolling Stones i Pink Floyd, téhle kapele asi nepřibudou, ale stydět se za live záznam papričky rozhodně nemusí.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2004/09

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Red-Hot-Chilli-PepersLive-In-Hyde-Park~25~zari~2004/