RŮZNÍ INTERPRETI: Bridget Jones's Diary

7.10.2001 | Autor: Jana Kománková

Mercury/Universal Music (60:06)
S tímhle sountrackem je jedna potíž: existuje v několika verzích. Zřejmě kvůli autorským právům na americké podobě soundtracku oproti té britské nenajdete Respect od Arethy Franklin (ten na té asi evropské, kterou jsme obdrželi, je), Can't Take My Eyes Off of You (Andy Williams... ten tu není!), Woman Trouble od projektu Artful Dodger (taky není!) a Ring, Ring, Ring (Aaron Soul, na evropské verzi je). Takže pěkný zmatek. Do Anglie kvůli té plné verzi ale nemusíte, zas takový úžasný výplod to není. Romantická kompilace plná love songů různého stupně rozervanosti je to i bez Artful Dodger. Má svá skvělá místa (Aretha Franklin: Respect je skutečně krásná píseň, za mnoho poslechů stojí i I'm Every Woman od Chaky Khan). A hlavně tu je, jako na každém správném soundtracku, pár bodů, které vás uvrhnou zpět do filmového zážitku (All by Myself od Jamie O'Neal, kterou si na začátku filmu zpívá naštvaná Bridget v pyžamu na svém gauči plném osamělosti, jakož i It's Raining Men od Geri Halliwell, která se ve filmu objeví, když - ale to bych asi provařila něco, co musíte vidět). Právě svázanost s filmem dělá i z posledně jmenované skladby, nad kterou by člověk asi za běžných okolností ohrnul nos, opodstatněnou záležitost.

Ne, bez filmu by to nebyl nějak skvělý výběr. Ale jako soundtrack to beru.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2001/11

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/RUZNI-INTERPRETIBridget-Joness-Diary~07~rijen~2001/