Petr Novák: Psycho

30.3.2002 | Autor: Petr Korál

AS Happy (64:34)
Aby nedošlo k mýlce: tenhle Petr Novák nemá se svým slavným jmenovcem nic společného. Dřív si říkal Dream Factory a na čtyřech albech tápal mezi novoromantismem, housem a tou nejobyčejnější spotřebně-taneční hudbou (spolupracoval mj. s Michaelem Cretuem, producentem, skladatelem a hybatelem projektu Enigma). Nyní vydává už druhou desku pod svým jménem a ohlašuje změnu image (trošku se stylizuje do role českého Roberta Smithe) i samotné hudby. Prý více kytarového zvuku a celkové přitvrzení...

Hm. To první tvrzení je pravdivé, to druhé vlastně taky - ale ono přitvrdit dřívější téměř eurodisco sound není nijak složité. Jestliže za tvrdou muziku považujete novoromantický pop (tuhle škatulku nicméně berte jen jako hrubé vodítko) s občasnou ostřejší kytarou, budiž. Oproti Novákově starší produkci je tahle deska určitě kvalitativním skokem vpřed a některé skladby (Touhy, Vrať se domů zpět, Ukolébavka, Modla) jsou přinejmenším co do svěžesti svých melodických nápadů opravdu solidní. Jenže to by do nich Novák nesměl svým dost nevzrušivým hlasem zpívat Otevři teď oči mý, ať vidím den/co černý se mi zdál, já v něm (Pompeje), Miluju tě tak silou, jak nenávidím svou duši, která skrývá touhu mou/Bloudím tmou a mlhou, ptám se proč jsi druhou, proč láska touhu zabíjí (Touhy), Miluju tě pro tuhle chvíli, žij se mnou/Vrať se domů zpět, tři roky jsem tě miloval, tak chvíli (Vrať se domů zpět) a desítky dalších rádobypoetických a pseudoromantických nesmyslů, které tu a tam nemají logiku ani z hlediska češtiny.

Kdepak, tvorbu starého Oceánu tu pořád ještě nikdo nepřekonal. Ba co víc - ani se k ní nepřiblížil. Novákovi k tomu nepomohla ani jedna zde přítomná - celkem obstojná - předělávka Depeche Mode.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/03

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Petr-NovakPsycho~30~brezen~2002/