Olympic: Komplet (boxset)

24.4.2011 | Autor: Ivan Ivanov

Supraphon (14 CD)
Velkoryse počiny Supraphonu v mapování domácího rocku a popu mají další přírůstek, a to ne ledajaký. Krabice s názvem Komplet obsahuje všechny desky skupiny Olympic do roku 1990, které vyšly u firmy Supraphon. Což znamená dvanáct řadových desek, od vůbec první české rockové desky Želva (1967) až po O, jé (1990). Alba byla zčásti znovu remastrována tak, aby se zvukově co nejvíce podobala původním LP deskám, neboť v průběhu let se pro CD účely některé pasáže krátily či jinak upravovaly. V samostatné podobě v kompletu našel své místo i koncert z Lucerny z roku 1982, který zatím na CD nevyšel a pro sběratele a skalní fanoušky je určen bonusový disk s názvem Rarity, který obsahuje, jak jeho název napovídá, archivní nahrávky, které dlouhá léta sbíral olympický badatel Oldřich Zámostný. Jde o chronologickou přehlídku šestnácti nahrávek z let 1967 až 2009, které nikdy nebyly vydané, na dlouhá léta ztracené či zapomenuté v různých soukromých archivech. Dobrý pocit z celého počinu dovršuje komentář k deskám z pera dalšího dlouholetého odborníka na Olympic, jakým je Jaromír Tůma. Tak to je ta pozitivní stránka kompletu, který ale až tak kompletní bohužel není, neboť scházejí singly Olympiku, které byly dřív přiřazovány jako bonusy k předchozím reedicím desek. Tím pádem v kompletu chybí původní studiové verze několika pro Olympic signifikantních skladeb, jako jsou Dej mi víc své lásky, Osmý den, Jasná zpráva, Slzy tvý mámy, Otázky a mnoho dalších. Nechápu proč vydavatel, když stejně k těmto skladbám má práva, nemohl vytvořit patnáctý či šestnáctý bonusový disk se singly, které by celý počin ještě zatraktivnily. V tomto případě bychom byli k podstatě slova komplet o něco blíž, i když by tam stejně chyběla novodobá alba Olympiku od desky Dávno (1994) po současnost.

Zlatý hřeb: album Želva
Zní to jako: dokument o proměnách souboru, který hraje od roku 1963 dosud

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Olympic-Komplet-boxset~24~duben~2011/