Nightwork - Čauki Mňauki

9.12.2013 | Autor: Honza Pikous

Parlophone (47:33)
Nightwork se během několika let své existence vypracovali od kapely „protekčních dětí slavných rodičů“ ke stálicím české pop music a ke kapele, která plní koncertní sály a řady pod festivalovým pódiem. Letos na podzim vydali svojí třetí a prý poslední desku s příznačným názvem Čauki Mňauki, což je prý oblíbený pozdrav zpěváka Vojtěcha Dyka.

Šestičlenná formace z Prahy, o které se začalo mluvit především v souvislosti s písničkou Globální oteplování (Já jsem gay) před pěti lety však rozhodně není jen partou rozpustilých herců, kteří se ve volném čase baví muzicírováním, jak by se mohlo zdát. Většinově jsou to skutečně zruční instrumentalisté, kteří jsou schopni napsat jak pomalou klavírní píseň (Andělská píseň na minulé desce nebo PíseňoLásce na novince), tak našlápnutou diskotékovou pecku (na novém albu Gang Bang, Život v punku), a to pokaždé s hitovými parametry.

Některé skladby na desce již budou příznivcům kapely důvěrně známé z koncertních vystoupení a různých televizních pořadů a leckdy se dostaly na album v dost pozměněné podobě. Například písni Sexy Cool Driver učiněný facelift příliš neprospěl (srovnejte si verzi nahranou na albu s videoklipovou verzí na YouTube). Jinak se ale stejně jako u minulé desky Tepláky jedná o klasický mix písní vážněji i nevážněji míněných, textů vtipných (Vzduchoplavec, The Gang Bang) i méně (4-3-2-1 Tancuj). Na desce možná chybí vyložený šlágr typu Tepláků nebo Globálního oteplování, dohromady však kolekce zní dobře a necelých padesát minut poslechu uběhne, ani nevíte jak.

Nightwork se se svými fanoušky definitivně rozloučili minulé pondělí na velkém koncertě ve vysočanské O2 Areně. Někteří budou jásat, že bude pokoj od trapných komediantů, jiní budou doufat, že se bude konečně zpěvák Vojtěch Dyk věnovat „smysluplnějším věcem“, ať už to bude swing s brněnským B Side Bandem či jiné projekty, ale také tu bude velká skupina lidí, kterým tento dlouho dopředu avizovaný konec přijde líto. Na české scéně totiž není moc interpretů, kteří by se nebrali vážně a uměli si ze sebe udělat legraci, a každého takového je třeba si vážit.

Zlatý hřeb: Brazilia, The Gang Bang
Zní to jako: rozpustilé disco, kde zpívá jeden z nejlepších českých zpěváků

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Nightwork-Cauki-Mnauki~09~prosinec~2013/