Neřež: Jednou měř, 2x neřež

1.11.2004 | Autor: Karolína Cebrovská

Indies records (46:14)
V boji proti pirátským vypalovačům a kopírovačům používají umělci a vydatelé čím dál důmyslnější zbraně. Seskupení Neřež také přišlo se svou trochou do mlýna a navíc si na ní vystavělo slušné promo. Už sám název desky slibuje všem poctivcům, kteří si desku zakoupí v obchodě a vypalovačku nechají tentokrát na pokoji, bonusové CD za projevenou loajalitu a úctu k autorským právům. Příliš pěkná představa na to, aby se v její realizaci nevskytnul nějaký háček, že?
Na ten se nachytá poctivý posluchač ve chvíli, kdy si rozbalí papírový obal a začte se do podrobných informací. Slibovaný Nášup bude totiž k dispozici výhradně pro návštěvníky koncertů skupiny Neřež a pochopitelně za finanční odměnu (doufejme, že autoři vědí, co píší, když cenu bonusového disku stanoví na "drobný peníz"). Také se nemůžete ubránit pocitu, že o prachy jde vždy až v první řadě?
Naštěstí je tady alespoň jeden disk se šestnácti novinkami, které tento nepříjemný stav mysli přinejmenším zmírní. Novinka pražské formace, jejíž stabilní jádro tvoří již šest let dvojice Zdeněk Vřeštál a Vít Sázavský, je velmi povedená a potěší posluchače již při prvním poslechu pestrou škálou hudebních nápadů a textových hříček. Klasické písně ve stylu "nerezavějících Neřež" se střídají s vyloženými poprockovým vypalovačkami typu Zázrak nebo Za pět prstů, nechybí pouťový valčíček Dnes anebo nikdy či melancholická folková Nad tebe není. Zaplaťpánbůh za starý (nový) Neřež, chtělo by se zvolat, jen kdyby toho marketingu nebylo!

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2004/10

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/NerezJednou-mer-2x-nerez~01~listopad~2004/