Mythopoeia: The Golden Leaf Of Oak

8.3.2002 | Autor: Petr Korál

Metal Breath Production (41:56)
Plzeňská formace Mythopoeia má mezi psavci ze zdejších rockově-metalových časopisů a fanzinů dost rozporuplnou pověst. Názory na její tvorbu totiž oscilují od nadšených oslav ažpo takřka zatracení. Pokud bych se měl pokusit o vystižení 'objektivní pravdy', musel bych napsat, že ta je jako obvykle někde uprostřed. Ovšem s tím, že k prvnímu z oněch hodnotících pólů má rozhodně blíž.

Mythopoeia si totiž už před lety - viz demo Haaramonia In Microcosmos (1996) a posléze kazetové album Scheps Ankh, Aesch Mezareph, Atropopaia, Míchání (1999) - vytvořila poměrně svébytný 'názor' na metalovou hudbu, který neustále vybrušuje a svým způsobem kultivuje. To druhé ovšem nechápejte ve smyslu nějakého změkčování či komercionalizace. Jde o skladatelskou vyzrálost, melodickou a harmonickou nápaditost, zkrátka o celkovou muzikantskou přesvědčivost.

Zvláštním druhem mystiky a tajuplna (texty stojí za přečtení - v bookletu najdete i české překlady) skrznaskrz protkané skladby souboru stojí na pomezí mezi podmanivým pochmurným doom metalem a vláčnějším, dvojími klávesami vydatně načinčaným death metalem (s občasnými výpady do svižnějších blackmetalových sfér). A stojí tam hrdě a jistě, ba v nejednom případě přímo majestátně. To když se v tvrdé a syrové hudební materii rozzáří ohnivou silou melodický plamen. Především čarokrásná kompozice My Journey To The Stars je prostě nádherná a vzrušující!

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/02

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/MythopoeiaThe-Golden-Leaf-Of-Oak~08~brezen~2002/