Mike & Mechanics: The Road

11.7.2011 | Autor: Ivan Ivanov

Sony Music (46:08)
Kdyby existoval žebříček deseti nejvkusnějších popových kapel na světě, Mike & Mechanics by měli určitě místo v první desítce. A kdyby takových kapel měla česká populární hudba víc, tak Český rozhlas-Radiožurnál by nebyl pod neustálou palbou za to, co hraje, protože hraje opravdu příšerné věci, a ve snaze něco napravit by nemusel škrtat Helenu Vondráčkovou z play listů. My bychom zase nerozebírali trapně působící, ale určitě oprávněnou stížnost tohoto „kusu národního hudebního pokladu“, který na mučednickou gloriolu stejně nedosáhne. Jenže nemáme, jednu takovou kapelu mají v Anglii a poslechnout si ji můžeme od roku 1984 jenom občas, přesněji řečeno v pauzách, když nehrají Genesis. Za to je tu záruka, že kytarista Mike Rutherford vždy nashromáždí kolem sebe britský muzikantský výkvět, a když za mikrofonem nebude stát Paul Carrack nebo zesnulý Paul Young, tak tam bude stát jiný výjimečný zpěvák. Na osmé řadové desce Mike & Mechanics najdete hned tři. Černoch Andrew Roachford vnáší do hudby špetku svého r‘n’b cítění, Kanaďan Tom Howar rockovou patetičnost, a kdybyste se chtěli sázet, že ve skladbě Hunt You Down zpívá Phil Collins, tak to nedělejte. Hlasově je mu velmi podobný Arno Carstens. Jinak u Mike & Mechanics je vše při starém: melodický pop rock, vkusné přehledné písničky zahrané s nadhledem a nahrané s výborným zvukem. Takové bezstarostné desky se poslouchají nejlíp v autě anebo v létě na pláži. Kdyby toto album obsahovalo i jasné hity typu All I Need Is a Mirackle nebo Over My Shoulder, jaké Mike & Mechanics mají na kontě z dřívějška, tak ho hrají i v rádiích. Možná i v těch českých, jenže The Road až tak hitové skladby neobsahuje, a proto ho lze označit pouze za solidní a vkusné album, které příznivce žánru a této kapely zklamat nemůže.

Zlatý hřeb: Oh No, Try To Save Me
Zní to jako: Phil Collins, Little River Band

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Mike-Mechanics-The-Road~11~cervenec~2011/