přihlásit trvale na tomto počítači

Megadeth: The System Has Failed

28.10.2004 | Autor: Michal Husák

Sanctuary/BMG (48:32)

Megadeth

Megadeth

Zhruba dva roky trvalo Davu Mustainovi léčení postižené paže a dnes je zpět s reformovanými Megadeth, ze kterých se definitivně stal sólový projekt ovládaný ve všech směrech svým tahounem. Kupříkladu Mustainova roztržka s letitým parťákem Davem Ellefsonem může fanoušky mrzet, při podrobném pohledu na comebackové album The System Has Failed ale nelze než nad aktuální situací thrashové legendy zaplesat.
Zpívající kytarista posbíral odvahu, nashromážděné nápady (pravděpodobně za delší údobí) a zapomněl na snahu posouvat se za každou cenu vpřed, která mu trochu svazovala ruce na posledních třech albech. S kytarovou pomocí starého známého Chrise Polanda a s instrumentálně neméně excelentní rytmikou Jimmie Sloas - Vinnie Colaiuta natočil desku, která s nečekanou elegancí pojí syrovost a temnotu dávných výtvorů, melodickou hybnost alb z počátku devadesátých let a ještě překvapuje drobnůstkami navíc - slyš klávesy a smyčce v The Scorpion.
Zpočátku může předložený materiál vyznívat malinko nevýrazně, o to příjemnější jsou pak okamžiky postupného rozkvétání, kdy prakticky každá píseň nabídne hitové jádro - typickým příkladem může být zdánlivě nenápadně se tvářící singlovka Die Dead Enough. Těžko říct, jaký komerční ohlas desku potká. Z tvůrčího hlediska ovšem Davovi pauza rozhodně prospěla. Bezradnost a ideová vyhaslost jsou ty tam.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2004/10

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/recenze/MegadethThe-System-Has-Failed~28~rijen~2004/