Megadeth: Killing Is My Business... And Business Is Good!

2.7.2002 | Autor: Alex Švamberk

Loud/Sony Music Bonton (43:34)
V řadě remasterovaných alb Megadeath dlouho jedno chybělo - nekompromisní debut Killing Is My Business ... And Business Is Good!, na němž se Dave Mustaine s úspěchem pokusil překonat údernost prvních dvou desek mateřské Metalliky, z níž byl vyhozen. Špatně smíchané album totiž vydala malá značka Combat a teprve nyní, už po rozpadu kapely, se práva podařilo odkoupit sublabelu Sony Loud. Nové vydání, které není jen vyčištěné, ale také přemíchané, ukazuje výjimečnost nadčasového debutu. Přestože byl natočen před sedmnácti lety, nijak nezestárnul. Megadeth se na něm totiž podařilo skloubit dva klíčové aspekty - ohromná agresivita šla ruku v ruce instrumentální vyspělostí členů skupiny. Dave Mustaine se sice rozhodl na poli thrashe pobít Metalliku, ovšem do boje vytáhl s muzikanty odkojenými jazzrockovou fúzí, čímž předjal budoucí vývoj stylu stavějící na kombinaci důrazu a propracovanosti.

Mustaine hleděl dopředu a snažil přetrhat vazby na klasický metal. V základním riffu The Skull Beneath The Skull se sice objevuje vliv Deep Purple, zatímco titulní skladba čerpá z přístupu Black Sabbath, hned v úvodním Loved To Death, kytaristé - pokud nesólovali - pomáhali zdůrazňovat rytmus, přičemž však neakcentovali stejnou dobu jako bicí. Megadeth se nebáli experimentovat - úvod Looking Down The Cross s repetitivními figurami kytary je vysloveně z tohoto vrhu a zatímco kytaristé pojímali sóla v metalovém duchu, basita Dave Ellefson hrál ta svá jazzově. Hlavní však byla údernost, což ukazuje nejen zrychlení v titulní skladbě, ale zejména Rattlehead, i když ani ona nevypovídá o míře agresivity kapely. Tu přibližují zvukově dost hrozná dema ze zkušebny. Prostě klasika, z níž nepřežila jen poslední skladba, coververze písně Nancy Sinatrové These Boots...

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/06

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/MegadethKilling-Is-My-Business-And-Business-Is-Good~02~cervenec~2002/