MONKEY BUSINESS: Peeing With The Proletariat - Live at Sazka Arena (DVD)

3.3.2008 | Autor: Ivan Ivanov

Sony BMG (159 min.)
Byl jsem přítomen v Sazka Areně, když se tento bezesporu ambiciózní a v domácích podmínkách jedinečný projekt natáčel a upřímně řečeno, nebyl jsem z toho nějak na větvi. V tom celém cirkusu se mi nějak ztrácela hudba a určitě se na mém celkovém dojmu tehdy podepsala i neosobnost prostředí příliš velké Sazky Areny.
Ovšem nic podobného nehrozí divákovi, který se tímto DVD bude chtít pobavit v domácím klidu. Pobavit je přesně to správné slovo, neboť v tomto případě nejde o záznam jednoho běžného koncertu Monkey Business. Roman Holý se vždy nechával inspirovat Princem a toužil po velkoryse pojaté show, kde se na scéně pořád něco děje a divák neví, kam dřív očima. Peeing With The Proletariat je prokomponovaný příběh o jakémsi diktátorovi v banánové republice,o způsobech, jak se ovládají poddaní, mechanismech moci atd. Musím uznat, že autoři této grotesky měli místy velmi trefné a zábavné postřehy. Vše se odehrává za pomoci kostýmů, krátkých video vsuvek a miliónu dalších vychytávek. Mozky kapely zanechaly kus práce, pokusily se (poměrně dost úspěšně) coby průkopníci u nás o takto velkorysou show a přinejmenším jim za to patří uznání. A hudba? Hity Monkey Business fungují standardně dobře a v kombinaci s takto bohatou vizuální stránkou rozhodně neztrácejí.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/MONKEY-BUSINESS-Peeing-With-The-Proletariat-Live-at-Sazka-Arena-DVD~03~brezen~2008/