MATRIX & FUTUREBOUND: Universal Truth

28.8.2007 | Autor: Martin Zoul

Metro/Viper Recordings/Maximum Underground (58:18)
Britský producent Matrix začínal podobně jako jeho známější bratr Optical v temnějších drum’n’bassových vodách, v poslední době se ale přiklání k měkčímu a tudíž přístupnějšímu zvuku. Však to taky za svou domnělou zradu undergroundových pozic schytává ze všech stran a nejrůznějšími variacemi na slovo kýč recenzenti a účastníci internetových diskuzí rozhodně nešetří.
Není ale kýčem všechno, co vás chytne na první poslech, to bychom totiž mohli podobně odsoudit celou liquidfunkovou scénu, k níž má Matrix na své aktuální desce napsané ve spolupráci s někdejších parťákem s přezdívkou Futurebound hodně blízko. Album stojí na několika hitovkách, které se během posledních měsíců staly pro řadu drum’n’bassových DJů nepostradatelnými – týká se to zejména remixu ústřední melodie z filmu Americká krása, ale i dalších kousků jako Knite Riderz, Skyscraper nebo titulní Universal Truth.
Navzdory své chytlavosti se jedná spíš o typické DJské skladby, které můžou skvěle fungovat v rámci nějakého setu na party, při opakovaném domácím poslechu ale začínají trochu nudit. Snad je to tím, že v nich snaha zapůsobit nezřídka překračuje hranici vlezlosti (jako příklad může sloužit třeba zmíněný track Knite Riderz, který v CD verzi obohacuje vokál MC Spydy).
Celkový verdikt tak může znít takto: ano, ale v pečlivě promyšlených dávkách, jinak hrozí přeslazení organizmu.

Zlatý hřeb: Skyscraper
Zní to jako: High Contrast, Nu:Tone