Lenka Dusilová & Baromantika - Live at Café v lese

6.12.2013 | Autor: Lukáš Nevola

Supraphon (71 min)
Lenka Dusilová platí na naší scéně už řadu let za ojedinělý úkaz, svébytnou písničkářku s jedinečným, mnohokrát a v řadě tvárných poloh osvědčeným hlasem - přesto si teprve nyní troufla vydat koncertní záznam.

Prý až dosud hledala odpovídající výraz a dostatečně zralou polohu, která by unesla tak specifický a náročný formát, jakým je albový živák... Už to samo o sobě dobře ilustruje, jak zodpovědně a důkladně Lenka „formuluje“ své pocity a jak pečlivá je v hledání patřičných barev a nálad pro své písně. Není potom divu, že materiál zachycený na konci loňského listopadu během několika vystoupení v pražském Café v lese vyzařuje velmi silné emotivní vibrace a baví filigránsky promyšlenou muzikou, jež neklouže po povrchu, ale nikdy nezabředá do samoúčelně neprostupné mlhy.

Nepostradatelnou oporou zpěvačky je dnes doprovodná skupina Baromantika v čele s Beatou Hlavenkovou, takže dramaturgie večera pochopitelně vychází ze stejnojmenného alba, na které ostatně pasuje tatáž charakteristika. Na druhé straně by tracklist jistě unesl i víc než po jedné symbolické vzpomínce na starší Lenčina alba. Tak či tak by se ovšem nic nezměnilo na výborném celkovém pocitu, který těží z propojení mezi éterickou křehkostí a nenápadným podprahovým napětím.

Zlatý hřeb: Valérie
Zní to jako: nápaditý a citlivý alternativní pop

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Lenka-Dusilova-Baromantika-Live-at-Cafe-v-lese~06~prosinec~2013/