Land of Kush: Against The Day

1.7.2009 | Autor: Pavel Zelinka

Constellation Records/Day After (59:54)
Kanaďan Sam Shalabi je na indie scéně nepřehlédnutelnou figurou. Své psychedelické úlety, ať už v sólové nebo kapelní verzi (Molasses nebo Shalabi Effect), obtěžkává řádnou porcí industrialu, folku a čisté improvizace. Z davu příbuzných ho ale nejvíce vyčleňují world music spády dopravující ho nejčastěji na Blízký Východ nebo do oblasti severní Afriky. Ve svém novém projektu Land of Kush tento prvek svého rukopisu dvakrát podtrhnul a stvořil tématickou desku ovoněnou milovaným Egyptem s dnes již proslavenými mnohohlavými orchestry charakteristického soundu. Podle tohoto vzoru sestavil cca třicetihlavý ansámbl zahrnující les smyčců, dechy, masivní perkusivní jednotku, pár inženýrů za elektronikou všeho druhu, kytaristy, hostující zpěváky a samozřejmě jeho samotného s milovanou arabskou loutnou oud. Z požehnané diskografie je album Against The Day jasně nejambicióznější. Pět delších kompozic kopíruje kapitoly stejnojmenné, zatím poslední novely od Thomase Pynchona. Z obrovského bublajícího kotle montrealské indie smetánky nakonec vyplavalo pět masivních chodů o celkové délce necelé hodiny. Hudby, která je stejně tak výsledkem Samiho kosmopolitních vizí jako společného jamování desítek muzikantů ze všech kapel, které v této Quebecké enklávě něco znamenají. Postrock je pouze výchozím bodem a dál se těleso vydává směrem do hutně ambientních, world music vypjatých i progresivně psychedelických vod.

Zlatý hřeb: Against The Day
Zní to jako: globální srážka post rockové bandy s egyptským orchestrem

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Land-of-Kush-Against-The-Day~01~cervenec~2009/