Imodium: Imodium

6.8.2004 | Autor: Roman Jireš

Warner Music (45:57)

Bude první deska muzikantů z Broumova a jejich v podstatě "Nirvana revivalu" blíže Seattlu, nebo se v souladu s požadavky vydávající firmy rozhodnou jít spíše bezproblémovější střední cestou? Asi jsem nebyl zdaleka jediný, kdo si kladl podobnou otázku. A odpověď?

Musím konstatovat, že debut Imodium má místy stejně blízko ke Kurtovi Cobainovi (Koník a zejména Prameny) jako k Martinu Maxovi (Smutnohra). Stejně tak skladba Neznámá s využitím dramatických smyčců směřuje spíše k tuzemské scéně prezentované jmény jako Wanastowi Vjecy nebo Ready Kirken než třeba ke Creed nebo Incubus. To není laciná urážka nikoho z jmenovaných, ale prostě konstatování. Proč si nepřiznat, že takové Tajemství má ambice oslovit nezkušené teenagery, ale starší posluchač dá přednost zahraničnímu originálu...

Debut, který není třeba úplně zatracovat, napovídá, že si kluci osahali své možnosti, přešli od angličtiny k rodnému jazyku a trochu nakročili od špinavého zvuku k pop rocku. Přitom jsou na své mládí překvapivě vyhraní a jejich texty mají daleko ke gymnazijnímu blábolení. Jejich autorem je kytarista Tomáš Fröde alias Thom, jehož zpěv navíc patří jasným kladům zatím nevyzrálé nahrávky. Určitě by byla velká škoda, kdyby se jednou na Imodium vzpomínalo jenom v souvislosti s Nirvanou a mládím členů kapely. Jenom si kluci ještě musí ujasnit pár věcí, aby nenásledovali jiné kolegy na smetiště zmařených talentů.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2004/07

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/ImodiumImodium~06~srpen~2004/