IZZY STRADLIN: River

27.2.2002 | Autor: Petr Nožička

Sanctuary/Panther (36:33)
Máte rádi Exile On Main Street od Rolling Stones, desky The Faces nebo sólovky Keitha Richardse? To by se vám mohla líbit také sólová alba někdejšího spoluzakladatele a do roku 1991 opory (zejména autorské) Guns N'Roses Izzyho Stradlina. Po rozchodu se svým někdejším spolužákem Axlem založil vlastní kapelu JuJu Hounds a dál intenzívně koncertoval, teprve pak se rozhodl totálně změnit život, který neustálým koncertováním značně připomínal to, z čeho - i když hlavně z jiných důvodů - utekl. Hodně cestoval, dával si načas: další sólové desky už vycházejí v rozumných odstupech. Ta třetí - River ve světě vyšla již koncem května, ale díky přesunům mezi firmami se u nás objevuje až o půl roku později. Jelikož se nejedná o nějaké módní zboží, které je už za měsíc staré, nic se neděje. Někdejší bubeník Stradlin muzikantsky zpívá-nezpívá, hraje na kytary, vše až na jednu výjimku složil sám a také si produkoval. Obklopil se lidmi, s nimiž už vícekrát spolupracoval. Na baskytaru zde je opět kolega z Pistolí a růží Duff McKagan. Přítel Rick Richards (dříve třeba Georgia Satellites) hraje na kytary a také tentokrát se podílel autorsky (úvodní Jump In Now). Historickou patinu dodávají klávesy (hlavně hammondky) veterána Iana McLagana. Pestrá nabídka obsahuje ostřejší záležitosti jako Jump In Now a Head On Out, skvělou trojku v duchu reggae - Underground, Shall Walk a Run-in. Závěrečné akustické Feelin' Alright je důstojnou tečkou. Peníze i život utečou jako řeka, zpívá Stradlin v titulní písni, tak proč se někam honit. Zastavit se můžete i s touto příjemnou deskou.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/IZZY-STRADLINRiver~27~unor~2002/