INHUMAN: Rebellion

14.1.2002 | Autor: Evžen Stanislavský

Kingfisher/Century Media/Globus Music (40:46)
Albová historie této americké trojice je poněkud složitá. Ve studiu již byla několikrát, ale ne vždy z návštěvy vzniklo to, co mělo. Nezřídka se přihodilo, že materiál skončil jen jako demosnímek nebo při větším štěstí na nějaké kompilaciči jako minialbum. Podobně je tomu i s druhým albem Rebellion, jež se nahrávalo už v roce 1999, ovšem hudba a především texty jsou ještě o dva roky starší. Základní náplň desky vlastně jen o málo překračuje čas minialba. Přesně po osmadvaceti minutách nastává natahování. Dvanáctiminutová kompozice Road To Nowhere je po necelých šesti minutách přerušena vyprávěním, které se vytrácí do ticha. Následuje evropský bonus (v Americe album vyšlo již minulý rok) v podobě demopísně Darker Than You Think z ledna 2001, kteráje stylově i zvukově zcela shodná se zbytkem, jen je natočená v jiné sestavě.

Inhuman jsou klasickou ukázkou amerického hardcoru, skupinou, která si neláme hlavu s originalitou a vymýšlením vlastních poznávacích znaků. Ostatně je jen málo kapel tohoto ražení, které se dají poznat hned po prvním poslechu - většina ostatních se spokojuje s přímočarým a agresivním vyzněním. Ano, o ten (a o texty) sice jde v hardcorové hudbě v první řadě, ale záleží na každém posluchači, jestli se spokojí s bezmála dvacet let starým modelem, nebo raději bude hledat něco čerstvějšího... Inhuman sice občas zabrnkají na jinou, pomalejší a melodičtější notu, ale ani snaha o členitost jim prozatím nedovoluje vyklouznout z úzké sluje pouze mírně nadprůměrné,do morku kostí naštvané družiny.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/INHUMANRebellion~14~leden~2002/