HEX: Cesta z mesta (DVD)

1.1.2008 | Autor: Filip Drábek

Universal (72:13 + 163:53)
Hex patrí k tým kapelám, ktoré vás už nemajú čím prekvapiť. Svoju službu slovenskému indie-rocku odviedli už v prvej polovici deväťdesiatych rokov albumom Ježiš Kristus nosí krátke nohavice a od prelomu tisícročí sa musia zmieriť s tým, že sú a zostanú už len zábavovou kapelou do klubov a na festivaly. Rekapituláciou ich kariéry, doplnenú o niekoľko skladieb z posledného albumu, ponúka CD a DVD nazvané Cesta z mesta, ktoré je dokonalou ukážkou zábavy, akú dokážu Hex vytvoriť. A vybrali si to najlepšie prostredie pre nakrúcanie – ich domovský festival Žákovic Open. Ten je známy viac svojou atmosférou, než nadupaným lineupom a tak sa každý rok môžu Hex na tomto festivale objaviť v úlohe absolútneho headlinera. Pozitívom je, že Hex zahrali na tomto festivale presne tak, ako ich môžete vidieť na ktoromkoľvek koncerte. Posilnili sa akurát o Michala Kaščáka z Bez ladu a skladu, spievajúceho v skladbe Všetko čo mám rád a Tomáša Slobodu z Le Payaco, ktorý zahral v dvoch trackoch na ústnej harmonike.

Po technickej stránke je na tom Cesta z mesta už trocha horšie. Predovšetkým z kamery a strihu je až príliš vidieť, že DVD nevznikalo v západnej Európe, ale na Slovensku. Nevyhnem sa prirovnaniu k DVD Festival 2005 od The Cure, kde sa Robertovi Smithovi a spol. podarilo zostrihať z festivalových kamier a amatérskych záberov majstrovské dielo. Podobne ako The Cure, aj Hex sa v Ceste z mesta snažili zo sem-tam nie veľmi vydarených záberov vydolovať čo najviac použitím efektov. Tento pokus sa však evidentne minul účinku, čo si určite všimnete pri nepríjemne vyzerajúcich úpravách v skladbe V piatok podvečer. Bohužiaľ, peniaze sú stále veľmi dôležitou súčasťou výrobného procesu DVD.

Čo sa týka bonusov, najzaujímavejší je určite dokument Hex 1992 – 2006, nakrútený členmi kapely pomocou obyčajných kamier. Zo záberov je vidieť nutná dávka interného humoru, no zabaviť sa na tom dokáže prakticky ktokoľvek. Z niekoľkých videoklipov vyniká predovšetkým dobové hity 1, 2, 3 dobrý deň a Vetroň.

Cesta z mesta teda nie je žiadny veľký estetický zážitok, ide tu však o radosť z hudby, ktorú je vidieť z kapely hrajúcej na pódiu, no predovšetkým z ľudí v publiku. Táto energia nemizne a objaví sa aj na obrazovke televízora doma v obývačke. A aj keď si nebudete toto CD a DVD púšťať často, je to príjemné a najmä veselé spestrenie domácej diskografie.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/HEX-Cesta-z-mesta-DVD~01~leden~2008/