Eva Olmerová: Největší hity

17.4.2002 | Autor: Daniel Vojtíšek

Sony Music/Bonton (70:53 & 62:09)
V určitých kombinacích hlásek na určitých tónech jí hlas maličko selhával už v počátcích profesionální kariéry (Blues samotářky). Přesto byla Eva Olmerová jedinečným zjevem mezi českými zpěvačkami. Nebudeme zde ale opakovat ještě jednou to,co bylo napsáno u příležitosti recenze reedice jejího prvního alba (viz R&P 8/2001). Dvojalbum Největší hity je další splátkou na dluh předčasně zemřelé zpěvačce. Obsahuje snad všechno podstatné z nahrávek, které po Olmerové zůstaly.

Eva Olmerová sice byla především jazzovou zpěvačkou, ale americkou country zvládala se stejnou bravurou - zde My Mother (Matka) Hanka Snowa a především Allisonovu He#ll Have To Go (Čekej tiše) s Country Beatem Jiřího Brabce. V kontrastu k přesně a sterilně vyjícím Pánkovcům ještě vyniká její bluesová intonace, která ale těmhle country slaďákům právě dodává ten správný říz. Že i prkna malého divadla Semafor dokázala proměnit na chvíli v Madison Square Garden, je znát i z pouhé nahrávky bez obrazu (Pojď s Jiřím Grossmanem).

Významně je na kompilaci zastoupena i původní tvorba českých autorů, nicméně nejsilnější jsou písně převzaté: kromě již jmenovaných především Ó, Boží den (Oh, Happy Day - Edwin Hawkins Singers), Tam pod nebeskou bání (Dream A Little DreamOf Me - Mama Cass) a Carmichaelova Georgia. Samozřejmě je takové album především pro pamětníky, ale i dalším generacím má mnoho co říci, pokud budou ochotny naslouchat.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/04

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Eva-OlmerovaNejvetsi-hity~17~duben~2002/