facebook twitter
přihlásit trvale na tomto počítači

Don Airey - Keyed Up

12.5.2014 | Autor: Michal Husák

Mascot/Mystic (52:30)

Don Airey - Keyed Up

Krajem se nese zvěst, že se nová sólovka Dona Aireyho přinejmenším vyrovná všeobecně ceněné loňské desce Deep Purple, pokud ji přímo nepředčí. To druhé si nemyslím, jelikož nejsem bezvýhradně nadšený z Donova konceptu střídání „písňově“ koncipovaných skladeb s instrumentálními jízdami a rozvernými variacemi na klasiku. Je to jistě v pořádku, když uvážíme, že jde o sólový počin klávesisty, který si pro radost zavzpomíná na časy v Rainbow i na Beethovena (Difficult to Cure 2013) a vychutná si i další hráčské lahůdky.

Na druhé straně Airey se svou kapelou (zpěvák Carl Sentance, bubeník Darrin Mooney z Primal Scream, kytarista Rob Harris z Jamiroquai a prověřený basák Laurence Cottle) nachystali natolik silný materiál, že mi přijde škoda tímto formátem „skládačky pro volné chvíle“ svádět k pocitu, že jde jenom o nějakou další ze stovek oddychových bokovek slavných muzikantů ze slavných kapel.

Když se totiž vrátíme k úvodní tezi, nelze popřít, že páteř alba, sestavená z hammondovsky hřmotného a košatě chorálového hard rocku (3 in the Morning, Beat the Retreat, Flight of Inspiration) vedle „Párplů“ opravdu obstojí hrdě a vzpřímeně. Tohle je vitální hard rock přesně trefující podstatu tradic i současného vyznění, zdravé říznosti i elegantní, líbivé noblesy. Specifickou hodnotou alba, které Don věnoval vzpomínce na zesnulé přátele (mj. Cozy Powell), jsou pak dva fragmenty s Garym Moorem (ve skladbách Agadio a Lament), takto jeho úplně poslední nahrávky.

Zlatý hřeb: Solomon's Song
Zní to jako: sebejistá hardrocková tutovka

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/recenze/Don-Airey-Keyed-Up~12~kveten~2014/