Depeche Mode: Tour of the Universe: Barcelona 20/21.11.09 (2CD + DVD)

29.3.2011 | Autor: Ivan Ivanov

EMI (CD 59:42 + 58:16; DVD 260 min.)
Turné k desce Sounds of the Universe, z které byl pořízen tento záznam, zasáhlo Česko dvakrát. V Praze na stadiónu Slavie a o půl roku později (14. 1. 2010) v O2 Areně. O dlouholetém kultovním statutu této kapely u nás pokolikáté již přesvědčil i fakt, že druhý koncert byl opět beznadějně vyprodán, i když na Slavii to nějak drhlo a začátek koncertu za denního světla nebyl moc přesvědčivý. V O2 Areně to již bylo v plné parádě, a pokud jste tehdy zatoužili po opakování zážitku, tak teď máte možnost. Přesně po roce fanoušci dostávají do ruky dokument, se kterým lze nejen dobře zavzpomínat, ale užít si všechny detaily výborně prokomponovaného show, které v euforii zážitků mohly uniknout. Záznam, který je zkombinován ze dvou koncertů v Barceloně, zachycuje nejenom frenetickou atmosféru, kterou temperamentní španělské publikum vytvořilo, ale hlavně představuje Davida Gahana, Martina Gora a Andyho Fletchera ve vrcholné formě. Základní trio bylo rozšířeno o klávesistu Petera Gordeona a bubeníka Christiana Eignera a celkové spojení hudby s obrazem bylo na tomto turné přivedeno k dokonalosti. Zkušenému režisérovi Russellu Thomasovi se podařilo vše úspěšně přetlumočit do filmového jazyka, a tak i divák před televizní obrazovkou je ihned vtažen do působivé směsi efektů a projekce na pozadí potemněle syntetizátorové hudby.

Repertoár kombinuje materiál z poslední desky s letitými hity jako I Feel You, Never Let Me Down, Walking in My Shoes, či Personal Jesus. Kulminace koncertu nastane při Enjoy the Silence, kdy refrén zní nejednou z úst několikatisícového publika, které připomíná rozčeřenou hladinu. Depešáci prostě předvedli skvěle dramaturgicky připravené představení, které je stejně působivé i ze záznamu.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Depeche-Mode-Tour-of-the-Universe-Barcelona-20211109-2CD-DVD~29~brezen~2011/