Dara Rolins: What's My Name?

27.6.2002 | Autor: michal nanoru

Epic/Sony Music Bonton ( 60:12)
Achich ach. Když zrovna nezkouší být Shirley Bassey (What's My Name), je Dara Rolins jedna z nejlepších zpěvaček v Čechách (ještě Tonya Graves - hostuje v 2much 4love, Charlotta - nádherně hostuje v Jako motýli, a Sister Zulu). Její zpěv, image, prsa, všechno v pořádku. Jan Kleník, producent poloviny desky a nejpopovější člen Ohm Square, vytvořil perfektní tracky. Hosté jsou smetanoví - kytarista Mirek Chyška, multiinstrumentalista a skladatel Filip Jelínek, bubeník Bady Zbořil, Boris Carloff, Dan Bárta (v Jako motýli, jedné z nejlepších skladeb na platni), Bóřa Kleník (sKleník, ex-Liquid Harmony) a další. Kde je teda problém? V míchání. Dara zpívá dobré křehké popové linky, Kleník dodal dobrénu breaks podklady (Give Me Back je dokonce 2 step). Nikdo jim ale asi neřekl, že to posléze bude pouštěno dohromady. Kleník je na Daru stále příliš suchý, řekněme, náročný. Leknete se toho spojení v Ležím na tráve (text z oddělení Holky z naší školky) a singlové Na teba sa dívám, slovensky zpívaných písničkách. Kdyby důvěřovali Kleníkovi natolik, aby desku nesplácali z tří jazyků a i z nezapadajících tracků jiných producentů (původní dvorní producentDJ Tvyks, což by podle Feeling Free taky nebyla žádná výhra, jistý Tuck Andress a níže uvedený chlupáč). Je to nedotažený paskvil. Škoda, protože tohle mohla být skvělá Kleníkovská deska. A škoda, protože tohle mohla být skvělá popová deska anglického střihu (i když taková Rush, to je vám laskomina). Vážně, já to vím. Je tu totiž ještě (na autora) celkem průměrná písnička Solid, kterou napsal Roman Holý a s Darou zpívá skvělý Matěj Ruppert. Jenže zní o tolik přirozeněji a na místě! Takhle měla vypadat celá (popová) deska. Ach jo.

Velké firmy si s tanečními deskami stále nevědí rady, ač interpreti udělají, co je v jejich silách. Úděsný laciný obal a booklet, pomatená produkce, dramaturgie (ta si tuto desku nadrobila; slovenské písně se míchají s anglickými, přitom na konci jsou jejich anglické verze!), nejasný cíl, nejasná promotion, nejasná cílová skupina. Nejasný produkt.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/06

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Dara-RolinsWhats-My-Name~27~cerven~2002/