DYING PASSION: Sweet Disillusions

15.12.2004 | Autor: Michal Husák

Metal Breath Production ( 46:36 min.)
Pomineme-li debut Secretly, který byl jakýmsi shrnutím "zárodečné" fáze tělesa, už při poslechu předcházející desky Voyage šumperských Dying Passion se ve vzduchu vznášelo jakési zvláštní pnutí, způsobené osobitým a neotřelým přístupem kapely ke skládání a aranžování. Šestice má dar tvořit písně, které jsou navenek víceméně prosty jakékoliv přímočaré hitovosti (i když by to asi kapela občas ráda změnila), ale kdesi v srdci dříme neuvěřitelná síla gravitačního pole. Vcucne vás a při pozorném vstřebání songů rozvrní nadpozemsky krásnými vibracemi.
Novinka Sweet Disillusions několikrát podtrhuje dávno tušené, totiž že hned několik dalších vrstev k prozkoumání písním Dying Passion přidává rafinované proaranžování. Bohatou škálu nálad (včetně jemných odkazů na jazz, funky, psychedelii, folklor atd.) funkčně umocňují klávesy, dechy (hlavně trumpeta je doslova čarovná) nebo jako vždy všude tradičně jedinečný pohostinský zpěv Skunyho ze Sad Harmony.
Vůbec není podstatné, že tu a tam se vybaví The Gathering nebo že kupříkladu klarinet ve From Them nápadně připomíná náladu alba Elegy od Amorphis. "Sladké deziluze" jsou otevřené, pestré, vyspělé, mnohotvaré, žhavé, žádoucí, tajemné... dá se s klidem konstatovat, že kapela se definivně povznesla nad "rodný" doom metal a kořeny připomíná už spíše v rovině dílčích náladotvorných prvků. Ideální sousto pro fanoušky nadžánrově kosmopolitní tvrdší rockové muziky.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2004/12

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/DYING-PASSIONSweet-Disillusions~15~prosinec~2004/