DAVID JUDSON CLEMMONS & THE FULLBLISS: Yes Sir

9.4.2007 | Autor: Jindřich Göth

David Clemmos Music/Village Slut Records (41:10)
Už dlouho jsem takovouhle desku neslyšel: vstřícnou a přitom nevtíravou. S osobitou atmosférou a kupou skvělých skladeb, které se okamžitě zadřou pod kůži. Písničkář David Judson Clemmons je objev jako hrom. Jeho skladby jsou vyzrálé, proaranžované, hotové, je za nimi slyšet ohromný kus práce, ale nejsou rutinní. Řemeslo se může nadrtit každý polotalentovaný kašpárek, ale to něco navíc, co dělá z celkem slušné skladby věc, která vám okamžitě vleze do mozku a kterou alespoň na pár dní poměřujete všechnu okolní hudbu, se naučit ani okoukat nedá.Na to už člověk musí mít talent. A ten David Clemmons má. Z jeho hudby nemám pocit, že hraje na kytaru jen, aby byl cool, ale že má opravdu potřebu něco sdělit. A zároveň to není permanentí depkař, který posluchače používá jen jako katalyzátor svých chmur. Clemmonsovy písničky jsou oslavou nejen hudby, ale i života jako takového. Jestli vám to zní banálně, zřejmě jste už dlouho nepřišli do kontaktu s upřímnou a nevykalkulovanou hudbu, která má dar povzbudit a dodat sílu.Už dlouho jsem si přál takovou desku slyšet.
P.S. V Českých krámech s hudbou tuhle věc s největší pravděpodobností neseženete, tudíž nezbývá než prošťárat net a objednat si ji. Tohle je hřích stahovat...

Zlatý hřeb: The Miranda Song
Zní to jako: Jeff Buckley, Justin Sullivan – podobnost spíše ideová než vyloženě hudební