Coda: Fair Play

16.1.2003 | Autor: Petr Korál

In Head Music (49:37)
Poctivý hard rock přežije všechno. Veškeré otřesy, k nimž na hudební scéně kontinuálně docházelo po celá sedmdesátá, osmdesátá i devadesátá léta, třebaže některé měly v daný okamžik intenzitu téměř atomového výbuchu. Pravda, hardrockových kapel je hodně, těch DOBRÝCH ale podstatně méně - zvláště pak na českém venkově. Jsem rád, že karlovarská Coda k nim i po bezmála dvou desítkách roků své činnosti (převážně na opovrhovaných tanečních zábavách) pořád náleží.

Fair Play je jakási druhá splátka na dluh, který Coda vůči svým fanouškům měla (a přál bych si, aby došlo ještě na jeden - stále je z čeho vybírat). Podobně jako tomu bylo na předchozím albu Všechno je napůl (2000), i tentokrát náplňCD tvoří vesměs letité (samozřejmě nově nahrané) písně z bohatého repertoáru Cody, které lze nazvat trvalkami. Ty patrně nejznámější a dodnes nejžádanější věci sice byly zařazeny už na Všechno je napůl, nicméně i zde přítomné skladby Liverpool, Popel a dým, Ještě mě lásko hřej, Tvář, Fair Play, Co dál... de facto téměř všechny si nejen já pamatuji už z vystoupení Cody v 80. letech (snad jen Loch Ness není příliš známou položkou). A měl jsem je rád a mámje rád i teď, neboť znovu s údivem zjišťuji, že vlastně nijak zvlášť nevyčichly. Že se jejich přímočaré, sem tam poněkud neobratné či naivní texty zrovna nehodí do čítanek? Třeba takoví Deep Purple také nebyli žádní velcí básníci... A že nejedna písnička zavání až přílišnou inspirací Uriah Heep nebo už zmíněnými Párply? I v tomhle máte recht. No a co? Hard rock prostě má určité zákonitosti a výrazové prostředky a Coda se jich tvrdošíjně drží. A dělá dobře - navíc jí v tomhle počínání můžete věřit, její tvorba byla aje absolutně upřímná.

Mimochodem, Popel a dým a Co dál se objevily už na prvním CD Cody Wild Son (1994), jenže to skupina sama považuje spíšeza demo - a kromě toho, tehdy v její sestavě nebyl zpěvák Jan Haško.

Psáno pro: &musiQ 2003/01

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/CodaFair-Play~16~leden~2003/