Beth Ditto: EP

18.4.2011 | Autor: Michal Šimeček

Deconstruction Records (15:29)
Přízvisko „sólový debut té zpěvačky z Gossip” ve skutečnosti není s tímto stroze nazvaným EP svázáno tak pevně, jak by se na první pohled mohlo zdát. Beth Ditto pro něj skladby sice skutečně napsala (a samozřejmě jim propůjčila i svůj hlas), dost výrazně ji v tom ale pomohlo produkční duo Simian Mobile Disco, které tvoří Britové James Ford a Jas Shaw. Jejich pracovní filozofie se nese v duchu věty „hudba slouží především k tanci”, není proto divu, že z desky udělali nahrávku taneční. A zároveň překvapivě pěvecky nevýraznou.

Beth zde už není žádnou svéhlavou rebelkou jako v Gossip, což asi většina fanoušků kapely ne úplně dobře stráví. Stejně jako úvodní skladba I Wrote The Book, která se právem stala prvním singlem desky, jsou i tři další postavené na elektronice a ve výsledku působí po všech stránkách velice uhlazeným dojmem. Ale to není na škodu, i když to má za následek zastřenost zpěvaččina hlasu. Syntetický zvuk Simian Mobile Disco je totiž opravdu radost poslouchat - disponuje onou sexy vlastností, která posluchače nutí zesílit své reproduktory s chutí prověřit si jejich maximální výkonnost. Po technické stránce jednoduše dokonalá práce. Bohužel, EP se svou délkou necelých šestnácti minut neobsahuje jediný výrazný hit. Možná to tak ale Beth Ditto chtěla, dát si menší pauzu od domovské kapely, s níž v posledních letech nabyla mezinárodní slávy, stvořením krátké desky, která se příjemně poslouchá, hudebně však nijak zvlášť nevyniká.

Zlatý hřeb: I Wrote The Book
Zní to jako: zastřený hlas Gossip v obalu elektronické hudby

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Beth-Ditto-EP~18~duben~2011/