Bernard Allison: Hang On!

8.4.2002 | Autor: Ondřej Bezr

Ruf/Classic (63:09)
V tomto případě se nejedná o novinku, nýbrž o reedici deset let starého alba, nahraného zhruba v době - a formě - v jaké jsme mohli Bernarda Allisona vidět v Praze jako hosta při koncertu jeho slavnějšího otce Luthera, dnes už zemřelého chicagského klasika. Ten tehdejší koncert, pamětníci budou jistě souhlasit, byl velký zážitek a mladý Bernard působil skutečně jako zjevení - něco tak 'hendrixovského' jsme tady, myslím, do té doby živě neviděli. Proti těmto vzpomínkám působí dobové album trochu jako odvárek. Bernard je a byl nejen na koncertě, ale i ve studiu typický blues-funky-rockový kytarový exhiba. To znamená nejen závěrečné desetiminutové - a nepříliš invenční - medley na hendrixovská, vaughanovská a mackovská témata, ale třeba taky to, že si v Rockin Robin jakoževtipně odskočí do riffu Smoke On The Water. Daleko silnější a příjemnější je tam, kde hraje úsporněji, účelněji a víc 'k věci', třeba v Cadillac Assembly Line Alberta Kinga, ale třeba i ve vlastní Missing Stevie (podle použitého kvákadla je od prvních tónů jasné, kterého Stevieho postrádá - v době nahrávání ostatně od Vaughanova tragického letu uplynuly akorát dva roky). Jeho silnou stránkou jsou ovšem hlavně funkárny, třeba sebezpytně-klanivá Idols In Mind nebo Going Down, kterou ale sráží odporný zvuk syntetické dechové sekce. Poněkud umělohmotný sound se ostatně bohužel dostává ke slovu na více místech v podobě podivně nahaleného sejmutí některých instrumentů, zvláště bicích (připomíná to kapely takových těch naondulovaných mařen, což opravdu nemusím). Zkrátka: Bernard sám je celkem OK, zjevně ale potřeboval silného producenta za zády. U dalších desek na něj měl celkem štěstí.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/03

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Bernard-AllisonHang-On~08~duben~2002/