Beach House - Bloom

18.5.2012 | Autor: Milan Bachan

Sub Pop (50:07)
Dvojica Victoria Legrand a Alex Scally pokračuje na svojom štvrtom štúdiovom albume Bloom presne tam, kde pred dvoma rokmi s nahrávkou Teen Dream skončili. Jediná badateľná zmena je asi tá, že opäť postúpili ešte o jeden pomyselný schodík vyššie k dokonalosti.

Beach House nemali podľa slov Alexa nikdy ambíciu robiť rozdielne albumy. Môže to vyznievať ako samovražedná cesta umelca k neustálemu opakovaniu sa. Možno pre väčšinu interpretov, nie však pre túto baltimorskú dvojicu. Tá si od začiatku budovala svoj exkluzívny zvuk, pohybujúci sa niekde na rozmedzí dream popu a shoegazu. Ten dotiahli k takej dokonalosti, žeby bolo azda hriechom ho len tak zanechať. Na druhú stranu však napriek hrozbe opakujúcej sa reprodukcie ich úspešnej tretej štúdiovky Teen Dream, ktorá ich katapultovala vysoko nahor, sa nepríjemného prekvapenia nedočkáte. Album vás bude od prvej chvíle baviť rovnako ako tie predchádzajúce a každým jedným novým vypočutím budete mať šancu odkrývať skryté klenoty zakomponované do piesní.

Dokonalejšie vrstvené hudobné stopy, ale hlavne perfekcionistické prepojenie dvoch hudobných mozgov. Melódie Alexa písane pedantne presne na Victoriiné vokály. A to či už spieva svojim hrubým hlasom jej originálne popevky alebo trefné, melanchóliou nabité sugestívne verše. Aj na albume Bloom sa objavujú bolestivé témy, ktoré však nepridávajú na depresii. Skôr tak trochu liečivým popovým pohladením ponúkajú nádej v nekonečne krásnom vesmírnom hudobnom svete dvojice. Nápady na album čerpali hlavne počas koncertnej tour k predošlému albumu. To sa okrem obohatenia po zvukovej stránke podpísalo práve na zväčšení obzorov a širšieho nadhľadu na svetské trápenia, ktoré síce vyzerajú odstrašujúco, ale sú len dočasné a svojim spôsobom robia tento svet krajším.

Názov albumu Bloom (v preklade kvet, rozkvet – pozn. red.) je teda viac než príznačný. Beach House totiž ďalej kvitnú do krásy. Presne ako májové čerešne s tým, že každým rokom vydania novej štúdiovky nájdete na ich strome viac a viac kvetov. Ak sa niekto pred dvomi rokmi bál, že sa studňa nápadov vyčerpala, bál sa zbytočne. Zdá sa totiž, že ich studňa je hlboká naozaj poriadne.

Znie to ako: starí dobrí Beach House, ibaže ešte lepšie
Zlatý klinec: Wishes

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Beach-House-Bloom~18~kveten~2012/