Muzikus.cz homepage
přihlášení uživatele
PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELE JE ZRUŠENÉ
vyhledávaní

ostatníLady Madonna na tanečním parketě

14.12.2005 | Autor: Jindřich Göth | sekce: publicistika
Už dávno ne ztřeštěná a oražená dívenka s poněkud ordinérním výrazem a vyzývavou image. Dnes spíše seriózní dáma, matka a manželka. Nadto nábožensky založená. Nic z toho jí však nezabrání křepčit na tanečním parketu celou noc. Ovšem už jenom prostřednictvím nového alba.

S předposledním albem American Life si Madonna nabila ústa. Ne snad, že by šlo o vyloženě špatnou nahrávku, ale posluchači na ni jaksi neměli náladu. Za skvělé album Ray Of Light zpěvačka sklízela chválu kam se podívala, následující Music se do jisté míry svezlo na úspěchu předchozího alba, ale do třetice už to zkrátka nevyšlo. A nepomohla ani Madonnina účast na zatím posledním bondovslém filmu Die Another Day. Jinému by neúspěch mediálně tlačené a propagované desky přivodil několik bezesných nocí a na hodně dlouho vzal chuť do další práce, ovšem Madonna si nic podobného nepřipouští. Místo aby v koutku truchlila, rozhodla se jednat.

S malou pomocí přátel z Abby

Pro zkušenou profesionálku Madonniny ráže stačí kouknout, aby viděla. Taneční scéna už není, co bývala, extatických nahrávek s jediným poselstvím “hurá na parket” valem ubývá, je čas s tím něco udělat. Madonna se tedy celkem logicky rozhodla zareagovat albem, přímo cíleným vyvolat v posluchačích dobrou náladu. “Chtěla jsem natočit album, které lidi povzbudí a dá jim naději,” prohlásila. Jedna věc ji náramně hrála do karet – zatím neopadnuvší záliba v osmdesátkovém diskotékovém zvuku a retru vůbec. A kdo jiný by měl do tohoto trendu promluvit razantněji než zpěvačka, která tehdejší popovou scénu do značné míry formovala.
Madonna je známá tím, že si k zhmotnění svých vizí a představ vždy vybírá ty nejlepší z nejlepších. Zatímco Ray Of Light natáčela společně s Williamem Orbitem a Music s Mirwaisem, novinka Confessions On A Dancefloor vznikla za výrazného přispění Stuarta Price. Zpěvačka přitom trvala na tom, že výsledkem musí být koncipován jako jednolitý proud hudby, kde jedna písnička bude přímo navazovat na druhou. Sice ji od toho všichni zrazovali, ale svéhlavička Madonna si zase jednou prosadila svou. Když pařba, tak bez pauz.
Madonnina posedlost čistou a nekonfliktní diskotékovou nahrávkou šla až tak daleko, že se rozhodla pilotní singl Hung Up postavit na samplu skladby Gimme Gimme Gimme od švédské popové legendy Abba. Pánové Anderson a Ulvaeus (jinak autoři písničky) se sice chvíli cukali – jejich nechuť k poskytování vlastního materiálu k samplovacím účelům je pověstná. Nakonec ovšem podlehli. Není divu: kdo by si troufl odporovat Madonně. Nakonec vidina tantiém rovněž není k zahození.
Dokončovací práce na Confessions On A Dancefloor poznamenala jedna trpká zkušenost – Madonna si v rámci narozeninových oslav vyjela po okolí svého rodinného venkovského sídla na koni a spadla. Bohužel se to neobešlo bez zranění – jedna zlomená klíční kost, ruka a tři žebra. Nejdříve to vypadalo, že si Madonna bude muset od shonu odpočinout několik měsíců, nakonec se ale nezničitelná diskodáma zotavila mnohem dřív. I tak to ovšem pro hyperaktivní zpěvačku byly krušné dny vyplněné nicneděláním a zotavováním se. Nakonec však vše dobře dopadlo, Madonna stihla natočit klip k singlu Hang Up a na podporu novinky plánuje příští rok vyjet na turné.

Kabala disco

Kdo ví, kde se to v těch celebritách bere, ale jedním z příznaků toho, že jste hodně a již dlouho slavní je skutečnost, že se vrhnete na náboženství. A pokud možno takové, které alespoň částečně koketuje se sektářstvím. Příklad za všechny: Tom Cruise, John Travolta a další hollywodští herci v osidlech scientologické církve. Madonna měla už svým jménem k duchovnu vždy hodně blízko, což ostatně nezakrývala ani v dobách, kdy pro ni kromě hudby a sexu zdánlivě nic jiného neexistovalo, viz například píseň Like A Prayer. V polovině devadesátých let ji zřejmě omrzelo být v očích veřejnosti drsně řečeno za štětku a jala se studovat jógu a východní náboženství. Stala se vyznavačkou židovského učení kabala a zcela mu propadla. Na ruce nosí kabalistický náramek, který má svému majiteli přinést duševní klid a rovnováhu, v Londýně založila Kabala hotel a dokonce už začala kritizovat další celebrity, které se vydaly stejným směrem. Nedávno to například odnesla modelka Kate Moss, Madonna ji nařkla, že se stala vyznavačkou kabaly jen proto, že je to momentálně v módě. Mít tak něčí starosti...
Každopádně Madonnina posedlost vším “správným a zdravým” se promítá i do jejího rodinného života. Usadila se společně s manželem Guyem Ritchiem v Londýně, kde žije spořádaný a klidný život. Píše knížky pro děti, vlastním potomkům zakázala dívání na televizi, nesmí jíst mléčné výrobky a chemicky upravené pokrmy, musí chodit brzy spát a vstávat o půl osmé ráno. Zkrátka režim jako na vojně.
Bylo by všem chybou se domnívat, že prostopášná Madonna je už definitivně věcí minulosti: čas od času se přece jen rozpomene na staré dobré časy a předhodí lačným médiím nějaký ten skandálek. Jako když se na udílení cen MTV Awards více než vášnivě olíbávala s Britney Spears a následně si s ní střihla duet Me Against The Music. Sláva je vrtkavá a zájem médií je nutno přiživovat neustále. Kdo jiný by si toho měl být vědom více než geniální obchodnice Madonna. Ať už si tedy o kvalitách její nové desky myslíte cokoliv, bezpochyby půjde o jednu z nejdiskutovanějších nahrávek konce tohoto roku.

Manžel gangster
Ctnostná kabalistka Madonna žije s člověkem, který se pohybuje mezi gangstery a největší radost mu dělá chladnokrevné zabíjení. Naštěstí jenom na filmovém plátně. Madonnin manžel Guy Ritchie je totiž svérázný režisér a scenárista, který se díky svým prvním dvěma filmům Lock, Stock and Two Smoking Barrels (česky Sbal prachy a vypadni!), respektive Snatch (Podfu(c)k) stal miláčkem všech obdivovatelů filmů typu Pulp Fiction či Trainspotting. Posléze však jeho renomé notně zacloumal romanticko-komediální propadák Swept Away (Trosečníci), k jehož natočení ho přiměla právě Madonna. Ritchie se ale brzy oklepal a s nejnovějším snímkem Revolver se vrací tam, kde je mu nejlépe: mezi vynalézavé podvodníčky a nelítostné zabijáky.

Psáno pro: časopis mGuide 2005/07

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/publicistika/Lady-Madonna-na-tanecnim-parkete~14~prosinec~2005~2/

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.