přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
Letem kytarovým světem - Blue Effect
Přistoupit s objektivním přístupem k zmapování naší největší legendy po 4. prosinci 2016, kdy zemřel její zakladatel a protagonista Radim Hladík, kytarová ikona, skladatel, producent, pedagog a hudební osobnost, bylo velmi těžké.
celý článek
16.02. Již poněkolikáté se do naší země podíval klávesista Deep Purple Don Airey, v jehož kapele hraje nenápadný, ale o to lepší basista Laurence Cottle. Tohoto pána netřeba nijak zvlášť představovat, zvlášť když jeho profil vyšel v květnovém Muzikusu 2014.
11.02. Milí klávesoví přátelé, před časem jsme si na konci seriálu Klávesákovo zamyšlení slíbili, že témata v něm nastíněná poněkud rozšíříme a spojíme do jednoho většího celku, který se bude zabývat tvorbou klávesového partu.
03.02. Spolupráce s Radimem Hladíkem a Blue Effectem byla doslova nabita různými zážitky. Ať to byly koncerty na nejrozličnějších místech, nebo jen samotný fakt, že se nám podařilo oživit repertoár Blue Effectu, Flamenga, The Matadors i mých domovských Walk Choc Ice.

02.02.

22.01.

 
13.02. Pedály boost jsou takové zenové cvičení. Vlastně mají zesilovat, ale zároveň tiše sloužit dynamice hráče. Vlastně je to „jen“ něco jako volume na kytaře, akorát to stojí klidně šest tisíc.
11.02. Dvě modelové řady odlišného stylového určení, jedna čistě rocková, druhá univerzálnější a spíše inklinující k něžnějším stylům. První se prodává v sadě a zákazník už nemusí nic dalšího řešit, druhá nabízí celou řadu modelů, mezi kterými je třeba vybírat.
 
Muzikus 02/2017
VYBRANÉ ČLÁNKY Z ČÍSLA
03.02. Mezi skutečně nejzajímavější basáky v rámci progresivně metalové scény patří host aktuálního dílu, rodák z Pensylvánie, Dan Briggs. Tohoto raného třicátníka zná většina fanoušků především z jeho působení s Between the Buried and Me.
MULTIMEDIÁLNÍ PŘÍLOHY
 
15.02. Automatizace je obecně proces, kdy v průběhu přehrávání projektu chceme automaticky měnit nějaký (jakýkoliv) parametr mixu nebo plug-in efektu. Jedním z nejčastějších případů bývá automatizace hlasitosti.
12.02. Po minulém polemizování nad aktivními a pasivními systémy zde máme další kapitolu, kterou, nacházejíce se v aktuálním - příslušném - bodě signálového řetězce, věnujeme koncovým (výkonovým) zesilovačům.
 
17.02. Při současné popularitě technického metalu (alespoň mezi bubeníky) by byl hřích nepodívat se na historii jednoho z klasických patternů, známého pod označením blast beat.
 
14.02. Král Ricka 12 neboli dvanáctistrunného Rickenbackera, to je nejznámější označení osobnosti, která přispěla k rozmanitosti zvukové palety kytary jako takové a barvy rockové hudby vůbec. Ano, to on hodnotí jména, která jsme uvedli v úvodu.
10.02. Kytarová komunita se může těšit na nový nový model nástroje s nylonovými strunami. Všichni významní výrobci klasických kytar se dnes snaží dodat na trh nástroje moderní, s dokonalým snímáním akustického zvuku a osvědčenými parametry.
10.02. No řekněte, jestli tohle není také paráda... V obou případech. Pokud se soustředíme na pravou část obrázku, tak se jedná o Gibson Flying V - to se pozná hned.
09.02. V dnešním dílu si z minula plánovaně a avízovaně shrneme základní, řekněme pracovní, postupy týkající se celkově samotného procesu ladění nástroje, abychom je měli tak nějak v jednom bloku a pohromadě.
07.02. Zdravím všechny. Pro dnešní díl inspirací jsem vybral velmi časté téma, a tím jsou obraty kvintakordů. Aby to však nebylo tak fádní a úplně jednoduché, procvičíme si a ukážeme si jejich použití na jazzových standardech, kde se setkáváme spíše se septakordy.
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.