přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
Warwick Bass Camp 2016 - co přinesl pátý ročník
Přelom srpna a září je v mém kalendáři již tradičně vyznačen na dlouhou dobu dopředu. Když se teď nad tím zamyslím, tak ani nevím, která událost cyklicky opakující se každý rok je v mém životě natolik významnou, že o ní po celý rok přemýšlím a jsem po celou tu dobu plný takového toho očekávání, „jak to bude letos vypadat“.
celý článek
03.11. Nestává se každý den, aby si člověk mohl popovídat s kapelou, která mu změnila náhled na život a jejíž texty vyrýval spolužák Konečný do školní lavice prostě proto, že mu přišly zcela zásadní. Bohužel zde nemáme místo na takové perly, jako když Jirka Hrubeš s Michalem Pavlíčkem ožrali hrocha, Michaelovi Kocábovi při celní prohlídce vypadl na zem týdenní honorář pro celou kapelu, který v kapse pašoval z komunistického Polska, teenager Klauda Kryšpín zjistil, že rodiče jeho idola Hrubeše bydlí přímo u něj v ulici, nebo jak se Vilda Čok snažil obelstít bolševické celníky, aby získal baskytaru z kapitalistické ciziny.
03.11. Finská firma Amfisound se zabývá ruční výrobou elektrických kytar a baskytar. V nabídce mají dvě základní řady kytar Classic (s klasickým tvarem) a Extreme (především „véčka“) a jednu basovou řadu, z nichž každá má několik modelů.
28.10. Právem ho lze nazvat nejvýznamnějším textařem slovenské rockové hudby. Stál u zrodu Tublatanky a nebýt jeho, dnes bychom neznali revoluční písně jako Pravda víťazí nebo Loď do neznáma.

21.10.

 
05.11. Je zajímavé sledovat v roce 2016 souboj digitální a analogové technologie v oblasti kytarových krabiček (digitál versus analog se ale týká naprosto všech oblastí muziky, která je nějak spojená s elektrifikací, a je to téma na dlouhé zimní večery).
04.11. Prodejní pulty kytarových shopů či expozice vystavovatelů na hudebních veletrzích v poslední dekádě připomínaly značně stojaté vody, občas mírně rozvířené dílčími modifikacemi, doplňkem či vizuálním ozvláštněním osvědčených typů.
 
Muzikus 11/2016
VYBRANÉ ČLÁNKY Z ČÍSLA
04.11. Prodejní pulty kytarových shopů či expozice vystavovatelů na hudebních veletrzích v poslední dekádě připomínaly značně stojaté vody, občas mírně rozvířené dílčími modifikacemi, doplňkem či vizuálním ozvláštněním osvědčených typů.
MULTIMEDIÁLNÍ PŘÍLOHY
 
02.11. Směrování signálu (9/10) -

Projekt nebo systém
Na závěr se pojďme ještě podívat na to, jaké nastavení se kam vlastně ukládá. Nastavení, které provedeme v záložkách External FX, External Instruments...
31.10. Ještě pro doplnění minulého dílu o výhodách a nevýhodách digitálních pultů je třeba jako jednu z výhod zmínit celkově nižší hmotnost zejména u běžně používaných základních modelů (dražší digitály vyšších řad jsou již tedy taky slušně těžké „almárky“ :-)), ...
 
01.11. Přátelé, dvanáctým dílem uzavřu (aspoň na čas) seriál, který přibližuje práci s rozšířeným notačním editorem. Nejdůležitějším tématem, prolínajícím se všemi díly, se stala produktivita. Jinými slovy - jak šetřit čas minimalizováním zbytečných pohybů, klikání myší atd.
 
26.10. Na úvod dnešního dílu se ještě lehce vrátíme k vedení úhozu správnou - střední - silou, kterou následně používáme při hře. Nejde přitom pouze o sílu, ale i o techniku samotného vedení úhozu.
25.10. Standa Barek určitě neumí vis svismo, toč vzad se závěsem v pravém podkolení, ale co umí skutečně náramně, je předvést zcela jinou „sestavu“ v organizování svého festivalů Kytara napříč žánry. A to v takových veletočích, že často nestačíme zírat.
20.10. Hola, kolegové. V minulém díle jsme si ukázali návod, jak začít se sestavováním basové linky na kytaře. Začali jsme hraním půlových not tak, že na každou první a třetí dobu taktu jsme zahráli jeden basový tón. Dneska a příště bych v tomto tématu rád pokračoval.
17.10. Většina kytaristů začínala svou kariéru na klasickou kytaru nebo nějakou zapůjčenou lubovku. V dnešní době již není problém si za dostupnou minci zakoupit nástroj elektrického typu, zapíchnout kabel do zesilovače a zahrát prvních pár tónů.
17.10. Někdo z vás už to možná ví, jiný aspoň matně tuší, že hudba se dá hrát nejenom na zkreslenou kytaru. V centru Plzně je ve sklepních prostorách jednoho činžovního domu dílna, v níž v zajímavém tvůrčím prostředí, jež prý ale mistrova paní nazývá mnohem méně laskavě, ...
 

GROG

Pavel Horejš

Festival Brikcius 2016

Festival Brikcius 2016

Festival Brikcius 2016

GROG
Rock Music (11.10.)

Alikvotní sbor Spektrum