přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní

kytaraZákladní akordický trojzvuk - ve stylu Erica Johnsona

19.05. | Autor: Peter Moc | sekce: pro muzikanty - workshopy
Stejně jako v předchozím díle, i v tomto se bude zabývat akordickým doprovodem ve stylu kytaristy Erica Johnsona. Po obecném úvodu a seznámení se s durovým kvintakordem bude tentokrát hlavním tématem vnitřní struktura a aplikace mollového kvintakordu.

Minule jsme se zabývali tvorbou durového kvintakordu C dur (c-e-g). Ten se skládá ze základního tónu (c) prima, velké tercie (e) a čisté kvinty (g) přesně v tomto pořádí. Eric Johnson s oblibou přesune velkou tercii o čistou oktávu výše a změní původní pořadí tónů, tj. prima (c) - čistá kvinta (g) - velká tercie/decima (e), a vytvoří nový souzvuk kvintakordu C dur s větším intervalovým rozpětím.
Vysvětlení, jak vytvořit nebo odvodit základní tvar mollového kvintakordu Cm, je svým duchem velice podobné problematice vytvoření a použití základního durového trojzvuku kvintakordu C dur z předešlého dílu. Mollový kvintakord Cm (c-es-g) se skládá ze základního tónu (c), malé tercie (es) a čisté kvinty (g). Přenesením malé tercie (es) o oktávu výše, vytvoříme nový mollový voicing (souzvuk) kvintakordu Cm s tímto notovým uspořádáním - základní tón (c) - čistá kvinta (g) - malá tercie/decima (es).
Pouze ukázka, celý článek si můžete přečíst v časopise Muzikus 2018/05 nebo v jeho elektronickém vydání.

Psáno pro: časopis Muzikus 2018/05

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-workshopy/Zakladni-akordicky-trojzvuk-ve-stylu-Erica-Johnsona~19~kveten~2018/

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.