přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
workshopy
8.10.2015 Tady není potřeba tolik teorie, ani matematiky a proces je obvykle poměrně prostý. Přesto je dobré znát určité technické pozadí. Nejdůležitější je vědět, že MIDI nemá se zvukem v podstatě nic společného.
2.10.2015 Na konci minulého dílu jsme se zmínili o velmi důležité disciplíně - transkripci, lidově řečeno „stahování“ nahrávek. Dnes si k tomuto tématu řekneme víc a tentokrát se obejdeme bez zvukových ukázek i bez obrázků. Transkripce patří mezi nejrozšířenější aktivity studujícího hudebníka.
27.9.2015 Dnešním dílem se začneme postupně zabývat signálový řetězcem, logicky nejlépe ve směru toku akustického signálu. Jelikož na začátku takového řetězce máme, vyjma nástrojů připojených linkovými výstupy (akustická kytara, klávesy, basový aparát, různé harddiskové přehrávače apod.), ...
24.9.2015 Hola, kytaristé, dnes si ukážeme další zmožných barev, nebo odborně řečeno tenzí, které můžeme přidat k našim septakordům a tím náš doprovod zase o něco obohatit, obarvit, či chcete-li zahustit. Dnešní téma bude akord s označením Xm7(11).
20.9.2015 Stejně jako v předešlých dvou lekcích, budeme i nadále pokračovat v melodických vzorech v rámci durové stupnice a blíže se podíváme na polozmenšený septakord s jeho případnými nadstavbami.
12.9.2015 V dnešním díle navážeme na minulé téma swingového frázování a ukážeme si některé způsoby, jak (nejen) swing cvičit. Dá se říci, že to je dlouhodobá, takřka celoživotní disciplína.
8.9.2015 Jeden z častých dotazů v souvislosti s hudebním softwarem zní: „Jak mohu nahrávku (nejčastěji mp3) převést do MIDI?“ Existují tři odpovědi a všechny, ač jsou různé, mají pravdu. Všechny tři odpovědi si rozdělíme do dvou dílů našeho seriálu.
6.9.2015 Jsem v první řadě hráčem na Hammondky, ale často se ocitnu v situaci, kdy musím hrát basové linky. Dospěl jsem k názoru, že je to neocenitelná dovednost pro každého klávesistu.
15.8.2015 Hola, místa je málo a tak se rovnou pustíme do práce. Dnes tedy oblíbené dominantní septakordy s přidanou nónou. Jak je vytvoříme? Je to jednoduché, buď přidáme k vašemu jakémukoliv voicingu další interval, konkrétně tedy nóny,...
13.8.2015 V minulé lekci jsme nakousli téma pohybu po hmatníku v různých prstokladových typech, dnes v něm tedy budeme pokračovat. Jako návody pro melodické hraní nám poslouží takzvané sekvence - tedy motivy, sekvencovitě posouvané v rámci zvolené stupnice.

71-80 (690) 

na začátek posounout vzad předešlé 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 další posounout vpřed na konec