muzikus.cz na

facebook twitter
přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
workshopy
17.7.2015 Pojďme dnes více hovořit o organizaci hmatníku jak pro doprovody, tak pro sólové hraní. Na rozdíl od klasické kytary, na které se pro durové a mollové stupnice používá pouze několik prstokladových typů, hraných vždy od základního tónu,...
12.7.2015 V minulém díle jsme si ukázali některé postupy práce s formálními částmi skladby, dnes na to navážeme pro klávesáky důležitým tématem, a to je výběr a způsob použití zvuků v rámci skladby. Není jistě třeba zdůrazňovat, že by to bylo téma na celou knihu.
7.7.2015 V minulé lekci jsme se seznámili se systémem akordického značení a jeho jednotlivými symboly, tentokrát si posvítíme na techniku jednosměrného „picku“ a také na durové akordy s velkou septimou. S chutí do toho!
3.7.2015 Minulý díl byl věnovaný technice paralelní komprese. Dnes budeme navazovat a podíváme se na zařízení, která jsou vlastně specifickým řešením paralelních kompresorů pro různé účely - transient designer, envelope shaper a vícepásmový kompresor.
29.6.2015 V osmém díle Rytmických struktur se budeme věnovat něčemu, čemu se mezi hudebníky říká groove. Ti z vás, kteří aktivně hrají v nějaké kapele, určitě ví, co to je, ne všichni ale možná tušíte, co všechno se během jednoho nebo dvou taktů může z hlediska rytmu odehrát.
27.6.2015 V tomto dílu našeho seriálu se budeme zabývat používáním kytarových efektových krabiček při hře na klávesy. Osobně v poslední době požívám výhradně virtuální efekty, takže všechny mé krabičky jsou softwarové, ale uvidíte, že fungují velmi podobným způsobem jako ty „opravdové“.
18.6.2015 Dnes navážeme na předchozí lekce o latinách a na příkladu jedné méně známé bossa novy s názvem If You Never Come to Me (od Antonia Carlose Jobima) ukážeme několik triků, které pomáhají aranžérovi a interpretovi uchopit již existující materiál a provést s ním něco překvapivého a čerstvého.
13.6.2015 Jak jsem minule avizoval, dnes si zkusíme mikrofony rozdělit, a to nejprve podle principu jejich funkce. Opět chci na úvod této kapitoly odkázat na opravdu kvalitně zpracovanou publikaci Praxe zvukové techniky Václava Vlachého, který se jednotlivými typy mikrofonů a jejich použitím poměrně podrobně zabývá.
10.6.2015 Hola, kolegové. Vítám vás u dalšího dílu našeho malého workshopu. Věřím, že všechna cvičení zvládáte perfektně a že se vám hmatník týden od týdne otevírá jako bezedná studnice možností, barev, nálad a pocitů.
7.6.2015 Zdravím vás. Minule jsme se seznámili s takzvanými redukovanými septakordy, konkrétně tedy sedmičkami, u kterých vynecháme kvintu. Zbude nám tedy pouze trojzvuk základního tónu a podle druhu akordu dvou nejdůležitějších intervalů, tercie a septimy.

71-80 (675) 

na začátek posounout vzad předešlé 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 další posounout vpřed na konec