přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní

bicíVivian Snares - test bubínků

27.6.2006 | Autor: Jan Červenka | sekce: pro muzikanty - testy

Vivian Snares

Vivian Snares

Mezi české firmy vyrábějící bicí nástroje přibyla další: custom dílna jménem Vivian.

Vivian zatím nabízí korpusy pro free floating systém (od firmy Pearl), a to buď z masivních plátů dřeva, nebo ze zvonařského bronzu. Právě nástroje zmíněné jako druhé jsem si půjčil na test.
Bubínky ze zvonařské bronzi jsou poměrně exkluzivní záležitostí, u Tamy jsou vlajkovou lodí, na jejíž pořízení si připravte minimálně padesát tisíc. Jaká je tedy česká metoda výroby?
Firma obdrží hrubý odlitek, který je vyroben speciálním odléváním do písku. Polotovar se dvě až tři hodiny soustruží, po soustružení je hmotnost odlitku značně menší, kolem pěti kilo. Následuje broušení a leštění pomocí kovové vaty, lakování a závěrečná chemická úprava, díky níž bude buben ve finále blýskavý, nebo bude mít patinu antikvárního skvostu. Korpusy mají focus ring (zesílený okraj), výšku 5,5", s free floating systémem 6". Dolní okraj korpusu, který dosedá na koš free floating systému, je zarovnán pod úhlem 90°. Jak tyto české nástroje hrají?

Daisy Cutter "Patina"
Jako první jsem otestoval korpus bez závěrečné blýskavé povrchové úpravy. Naopak, jeho povrch vypadal, jakoby byl nástroj vytáhnut odněkud z požářiště, vypadá krásně zašle a starobyle. Firma je prý schopna vyrobit množství odstínů a typů těchto patinových úprav, dle přání zákazníka tak, jak se na custom výrobce sluší.
Co na první pohled zaujme, je obrovská dynamika a výborná senzitivita na struník. Korpus má temnost bronzu i jiskřivost mědi, což dává dohromady velmi osobitý zvuk. Ve středním ladění zní jako bubínek, jenž používal Billy Cobham - suchý a sypký zvuk, který však obsahuje i jistou dávku temné vřelosti. Pokud jej trochu přitáhneme, lze z nástroje udělat velmi specifické piccolo, které se výborně hodí třeba do funku. Pokud buben zatlumíme, zní jako marchingový nástroj. Lité ráfky poskytují jiskřivý rimshot, citlivost na metličky je velmi dobrá. Buben nabízí několik diametrálně odlišných zvukových světů, jeho použití si dokonce dovedu představit i v menší jazzové partě, nástroj je velmi osobitý, přičemž tuto charakternost lze podle mého vpašovat do mnoha hudebních stylů.

Daisy Cutter "Mr. Blýskavý 5"
Zvuk je oproti patinovému modelu o něco méně suchý a " nablýskanější". Výborně se hodí na "řežbu". V nízkých laděních struník, tak jako u ostatních nástrojů, trochu ztratí citlivost, ale není to ztráta převyšující obvyklou hranici. Při nižších laděních se proto výborně hodí na hutnou "druhou a čtvrtou", kteréžto údery jsou přitom stále velmi barevné. Po odtlumení se opět dostáváme do funky, jako piccolo má bohatší kovový dozvuk. Pokud jsem prvně testovaný bubínek přirovnal k virblu, jenž používal Billy Cobham, tento model velmi silně asociuje nástroj, který použil Dave Weckl za časů Elektric Bandu Chicka Corey. Stejně jako u prvního modelu, i u tohoto bubínku byly použity lité ráfky. Cross stick je o něco jiskřivější, stejně tak rimshot. Citlivost na metličky velmi dobrá. Výborný rockový bubínek, který se stejně dobře hodí i pro latinu a fusion nebo pop či progresivní rockové styly (á la Steve Smith ve Vital Information) Dovedu si představit i jeho studiové použití, nástroj je podle mého nejuniverzálnější z testované trojice.

Daisy Cutter 6"
Univerzální rockový bubínek, díky větší hloubce obsahuje jeho zvukové spektrum i spodní frekvence. Ze stejného důvodu je ideální pro "ještě masitější druhou a čtvrtou" a nehodí se moc k použití jako piccolo. Stejně jako jeho kolegové výborně reaguje na hru metličkami, krásně na něj vyznívá rimshot a technika cross stick, které nechybí hutný "latinózní" klik. Reakce struníku je zde bohužel o něco horší, možná by pomohlo použít tenčí spodní blánu. Problémy se struníkem však nepřevyšují běžný standard nástrojů tohoto hloubkového pásma. Uplatnění shledávám nejlépe v metalu či hardrocku, kde se vyžaduje masitý a hutný zvuk.

Závěr
Všechny nástroje mají velkou míru osobitosti, což by mělo být základním rysem custom instrumentů. Nabízejí širokou škálu barev a zvukových světů, to vše za velmi zajímavou cenu (je zde i možnost koupě samostatného korpusu, cena 10 900 bez patiny, s patinou 12 500). Odvrácenou stranou mince je poměrně vysoká váha všech nástrojů, odměnou za trochu tělocviku však je fungující a osobitě hrající malý buben s velkou dynamickou škálou a pestrou paletou zvuků, jehož cena bude mít jistě v čase stoupající tendence.

Daisy Cutter jsou bubínky ze zvonařské bronzi. Ceny jsou Daisy Cutter "Patina": 24 900 Kč, Daisy Cutter "Mr. Blýskavý 5": 23 400 Kč a Daisy Cutter 6": 23 400 Kč.
Daisy Cutter "Patina"
osobitost
zvuková barevnost
dynamika a senzitivita struníku

nikoliv

Daisy Cutter "Mr. Blýskavý 5"
osobitost
zvuková barevnost
rockový zvuk
univerzálnost

nepatrně menší citlivost na struník při nižších laděních

Daisy Cutter 6"
osobitost
rockový zvuk

horší citlivost na struník, možná by pomohlo použití tenčí rezonanční blány

Psáno pro: časopis Muzikus 2006/02

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-testy/Vivian-Snares-test-bubinku~27~cerven~2006/

Komentáře

celkový počet: 2

agob  co se na to dává za blány?
autor  pisek

     
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.