přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní

kytaraTech21 NYC Trademark 60

15.8.2005 | Autor: Vladimír Švanda | sekce: pro muzikanty - testy

Tech 21 NYC Trademark 60

Tech 21 NYC Trademark 60

Nebudu chodit kolem horké kaše, ale rovnou musím říci, že mě kombíčko firmy Tech21 velmi mile překvapilo. Asi se ptáte čím? Zvukem.


Kombo je plně tranzistorové, ale musel jsem se pořádně podívat, jestli přeci jen není někde nějaká lampa skrytá. Nenašel jsem.
Nejdříve se však pusťme do popisu funkcí. Na obrázcích byste měli vidět nákresy ovládacích prvků dvou kanálů a sekce Master. Tak si je hezky vezmeme zleva a dozvíme se, co kombo umí.


Sekce kanálů
Input je vstup pro kytaru s impedancí 1 M , která je nutná, aby příliš nezatěžovala snímače, a hned vedle je přepínač kanálů. Kanály lze přepínat rovněž přibaleným nožním spínačem (Trademark AR3). Tlačítko Bite slouží k přibroušení čistého kanálu a častěji tato funkce nese jméno Bright. Drive v součinnosti ze sílou snímače vyladí zvuk od čistého po crunch. Punch je korekce, která velmi silně pracuje se středy a dokáže zvuk změkčit nebo naopak velmi zkonkrétnit natolik, že se neobejdete bez dalšího knoflíku Level, který nastavuje celkovou hlasitost čistého kanálu.
Tlačítko Weep u zkresleného kanálu přidává do zvuku harmonické i mohutnost a při spoluprácí knoflíku Drive lze velmi dobře ovládat zkreslení, které se pohybuje od crunche po hi-gain zvuky. Opět vedle nalezneme velmi silnou korekci na středech Growl, která na jedné straně udělá metalové véčko a na druhé dokáže zcela vyrýsovat středy. Level doladí celkovou hlasitost kanálu.

Tech 21 NYC Trademark 60

Tech 21 NYC Trademark 60


Sekce Master
Boost pracuje v rozmezí 0 až +9 dB a nožním přepínačem si přidáváte nastavené zesílení pro sólo. Reverbem ovládáte šestipružinový hall Accutronics. Tlačítko Link je propojeno s nožním přepínačem a dovolí vám pracovat zároveň nebo odděleně s funkcemi Boost a Reverb.
Možnosti jsou tři. Nožním přepínačem můžete nastavit jen hlasitost pro sólo nebo samostatně zapínat Reverb. Třetí možností je, že se nožním přepínačem zvýší hlasitost pro sólo a zároveň zapnete Reverb.
Low a High jsou normální korekce se zdvihem 12 dB a slouží k doladění celkového zvuku.
Tím jsme spláchli pohled seshora a podíváme se na zadní panel, kde jsou další zajímavé funkce.

Zadní panel
Vedle konektoru pro nožní přepínač jsou umístěny jacky pro sériovou efektovou smyčku, kterou jím lze zapínat. Firemní technologie SansAmp simuluje lampové zvuky a zde je použita i pro linkový výstup do mixu (Canon XLR). Aby bylo možné zamezit tvoření zemních smyček a tím brumění, je kombo vybaveno i odpínačem zemnění Ground Lift.
Pro posílení zvuku lepším boxem je na zadním panelu výstup na externí reprobox o impedanci 8 (vnitřní reproduktor se odpojí). Naopak pro zeslabení ("zneslyšnění") a cvičení si hned vedle můžete připojit sluchátka.
Pokud nebudete bazírovat na síťovém vypínači, máme všechny ovládací prvky zdárně popsány.

Závěrem
Kombo je potažené černou koženkou, a i když není lampové, úplně lehké zase není. Kovové rohy, chromované panely a síťka před reproduktorem s nádechem vintage z něj dělá velmi hezký a důvěryhodný předmět. Když k tomu připočtu promyšlené ovládání a dobrý zvuk, máte před sebou aparát, který může velmi dobře sloužit.
Výkon 60 W je myslím dostačující a reproduktor Celestion Seventy 80 G12P-80 se nemalou měrou podílí na zvukových kvalitách. A musím bohužel napsat, zda takovýto kytarový aparát trochu nenaboří mýtus o nenahraditelných lampových aparátech.
Dva kanály, nožní přepínač a popsané ovládání umožňují celkem široké využití pro běžné hraní na pódiu.

info
Tech 21 Trademark 60 je dvoukanalové kytarové kombo (solid state) o výkonu 60 W a osazené reproduktorem Celestion. Cena je 22 500 Kč.

plus
zvuk
solid state (nelampový)
ovládání a korekce
funkce Link

mínus
jen sériová efektová smyčka
nesnadný přístup ke konektorům na zadním panelu

SANSAMP
V roce 1989 po letech neúnavného zkoumání sestrojil B. Andrew Barta nový kytarový pedál SansAmp, který emuloval velké kytarové aparáty. Jeho obvody jsou plně analogové a simulují snímaní mikrofonem, vlastnosti reproduktoru a chování lampových kytarových zesilovačů. Dnes je tato technologie využívána ve všech produktech firmy Tech 21. Různá nastavení simulují zvuky marshallů, fenderů, mesa/boogie a i známých kytaristů jako Joe Satriani, Eddie Van Halen, Jimi Hendrix...
(zdroj: www.tech21nyc.com)

Psáno pro: časopis Muzikus 2005/07

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-testy/Tech21-NYC-Trademark-60~15~srpen~2005/

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.