Křump Deflorator - Zahoďte svoje krabičky, bude vám stačit jedna

Křump Deflorator - Zahoďte svoje krabičky, bude vám stačit jedna
Křump Deflorator - Zahoďte svoje krabičky, bude vám stačit jedna

Po delší odmlce a překvapivém úspěchu dnes již legendárního kytarového zesilovače Liquidator 860, se ke slovu hlásí vývojové oddělení česko-německé firmy Křump. Na rok 2013 připravilo premiéru podlahového efektu s poetickým názvem Deflorator. Jeho design si vzal na starost spolumajitel firmy, diplomovaný inženýr Wolfgang Kotzübel. Ten se již podílel na realizaci digitálního dekomprasátoru v malosériově vyráběném Liquidatoru, kterého se jen ve východní Asii prodalo neuvěřitelných čtrnáct kusů. Co všechno nová krabička umí?

 

Prvotní impuls přišel od známého newyorského studiového hudebníka Freddieho Woplatky, který je uznávaným hráčem na devítistrunnou kytaru: „Moje kytara vždycky vyžadovala zvláštní péči kvůli obrovskému rozsahu tónů, který je schopná vyloudit. Proto jsem svému příteli Wolfgangovi navrhl, ať vytvoří efekt, který bude fungovat jako ochrana proti pádu kytary na podlahu.“ Od této primární funkce se také odvíjí název krabičky, která slouží především jako závaží. Upevňuje se totiž na kytarový kabel, který je nutné přehodit přes rameno (u praváků přes pravé, u leváků naopak přes levé). Funguje tak jako protiváha, která zabraňuje tomu, aby se kytara při divokých pohybech sólisty vysmekla z řemenu. „Kytaristé často dělají rychlé a trhavé pohyby, a to nejen na pódiu nebo ve studiu, ale i v šatně nebo doma. Přitom vždy hrozí nebezpečí poničení nástroje nebo újmy na zdraví. Deflorator těmto situacím spolehlivě zabraňuje,“ říká sympatický Freddie Woplatka v reklamním videoklipu firmy Křump.

 

A jakou funkci mají ovládací prvky efektu? Wolfgang Kotzübel se šibalsky usmívá: „Ty jsou pro psychologický efekt. Naše nejlepší reference říkají, že krabičku by si bez nich nikdo nekoupil. Teprve po zakoupení totiž uživatel zjistí, jaký je to poklad.“ Nová obchodní strategie firmy ostatně vyjadřuje tuto myšlenku heslem „Buy it and don‘t bother!“, které se od nového roku stalo součástí firemního loga. Výsledkem testu, kterému jsem podrobil zapůjčený prototyp, jsem byl naprosto nadšen. Nejen že mi kytara nespadla ani při hře „za hlavou“, ale dokonce se citelně zlepšil její tón. Krabičku jsem pro jistotu vyzkoušel s několika typy nástrojů od různých výrobců. Pokaždé si vedla skvěle, ať už s koncertní španělkou značky Cremona, nebo s dvoukrkým monstrem Milan Buričin Signature, které na zakázku vyrábí v Severní Koreji česká firma Fíkus. Nejlepší zprávu jsem si nechal na závěr. Krabička je totiž vzhledem ke své kvalitě opravdu levná. Pořídíte ji za necelých třicet jedna tisíc korun bez DPH, což znamená, že ve své kategorii nebude mít dlouho konkurenci. Tak nízké ceny výrobce dosáhl originálním způsobem distribuce. Deflorator prodávají pouze autorizovaní podomní prodejci, kteří mají za úkol navštěvovat náhodně vytipované zákazníky. Firma tak ušetří na nákladech, což se zase pozitivně promítá do její obchodní bilance. Ušetřené finanční prostředky pak může věnovat vývoji dalších nezbytných výrobků, bez kterých by autoři testů neměli o čem psát.

Psáno pro časopis Muzikus
Tagy