Digitech DF-7 Distortion Factory

Digitech DF-7 Distortion Factory
Digitech DF-7 Distortion Factory

V tomto testíku se podíváme blíže na zoubek zbrusu nové kytarové "pastičce" od firmy DigiTech, která ji neohroženě pojmenovala "fabrika na zkreslení". Už na první pohled je patrná značná podobnost s legendární Boss MT-2 MetalZone, která je ovšem pouze vizuální - vnitřnosti DF-7 jsou totiž digitální a schopnosti jí propůjčuje dnes tolik populární virtuální modeling. I možnosti nastavení jsou klasické - tři zdvojené potenciometry ovládají parametry Level, Low, Mid, Mid Freq, High a Gain. Ten čtvrtý má sedm poloh a slouží k volbě modelovaného zvuku. Signál z krabičky je rozbočen do dvou výstupů, jeden je nadepsán Amp, druhý Mix. Liší se tím, že výstup Mix je doplněn o simulaci reproboxu. Toto lze ovšem při každém zapojení krabičky změnit a mít v obou výstupech signál bez této simulace (pro použití s dvěma aparáty), resp. naopak (stereo do mixu). Užitečné.

Co se samotného zvuku týče, nezbývá mi, než vyzdvihnout šíři možností této krabičky. Modelů je opravdu hodně: od jen mírně nakřáplých po pořádnou metalovou pilu. Všechny zvuky jsou solidně použitelné a mají charakter. Věrnost modelingu jsem mohl posoudit pouze u MT-2, kterou jsem kdysi vlastnil, a mohu řici, že DF-7 má podobně "chlupatý" charakter zkreslení se sklony ke zpětné vazbě. Díky přeladitelným středům (200 Hz-5 kHz) lze dosáhnout takřka libovolné míry nabroušenosti. Jedině fakt, že jsme omezeni na jeden aktuálně zvolený zvuk, mi trochu kazí radost. Možná by neuškodilo (podobně jako u poslední verze Whammy) přidat MIDI In a možnost vnějšího přepínání zvuků - pak by si DF-7 své tovární přízvisko zasloužila opravdu na 100%. Za doporučenou cenu 3990 Kč včetně DPH se ovšem ani tak rozhodně nejedná o špatnou koupi.

 

MODELOVANÉ ZVUKY

Ibanez TS9

DOD Overdrive/Preamp 250

Boss DS-1

Pro Co Rat

Boss MT-2 MetalZone

DigiTechMetal Master

Electro-Harmonix Big Muff

Psáno pro časopis Muzikus