Pódiové sestavy slavných baskytaristů - Mike Watt

pódiové sestavy slavných baskytaristů  - Mike Watt
pódiové sestavy slavných baskytaristů - Mike Watt

Návrat legendárních The Stooges na koncertní pódia byl asi nejen pro fanoušky Iggyho Popa událostí roku a po zjištění, že s basovou kytarou nastoupí neméně kultovní Mike Watt (původní basák Dave Alexander opustil tento pozemský svět roku 1975), nejeden znalec problematiky "baskytary a punku" uznale pokýval hlavou. Narodil se 20. prosince 1957 a jako své rané vzory uvádí Johna Entwistlea, Gene Simmonse a Geezera Butlera. Po pravdě řečeno - v jeho pevné a výrazně melodické hře byste tyto vlivy hledali asi ztuha. Jeho hudební kariéra je spojená zejména se spolky Minuteman a Firehose, v první polovině devadesátých let došlo i na sólovou tvorbu, a to na skvělém albu Ball - Hog or Tugboat s hostující hvězdnou osádkou, například Dave Grohl, Eddie Veder, Flea...

 

Při výběru nástroje, dá se říci, osciluje mezi dvěma základními typy, a to Fender (Mustang Bass, Telecaster Bass 56) nebo Gibson (Gibson EB 3, Les Paul Professional Bass a Signature Bass), a dokonce dochází i k jejich kombinaci, jako například u Fender Precision 67, "vytuněného" snímačem z thunderbirda. Literatura sice uvádí, že jakožto správný punker nakupuje ve frcu a v rámci internetových aukcí, ale vlastní i několik signature nástrojů, jako třeba Bananaplower od Marka Garzy. Za zmínku stojí ještě Telecaster Bass 2001 se snímači Lane Poor, Moon JJ4-240B (model Larry Graham), Alembic Econo Model a pro experimenty nejzazší - Guild Ashbory Mini-Bass. Struny natahuje D´Addario a v zásadě jeho nástroje poznáte snadno - nejčastěji jsou vylepšené nějakým tím sprejíkem, fixkou či samolepkou. V poslední době ho můžeme zaregistrovat s dvěma hlavami plus boxy Ampeg řady SVT nebo ve společné kombinaci napáječe Furman PL Plus, ladičky Korg DTR 2000, předzesilovače Eden WP-100, konce Eden WT 1550 (2 x 600 W) a dvou boxů Eden D 410 XLT (dříve např. Eden VT-40). S basovými efekty se nikdy moc nekamarádil, vzácně byl spatřen ve studiu s Digitech Whammy pedálem nebo nějakým envelope filtrem.

Psáno pro časopis Muzikus