Pódiové sestavy slavných kytaristů - Michal Pavlíček

Pódiové sestavy slavných kytaristů 152 - Michal Pavlíček
Pódiové sestavy slavných kytaristů 152 - Michal Pavlíček

Dodnes si pamatuji, jak na mne zapůsobila kytara na albu Rány Zuzany Michnové, kde Michal Pavlíček navíc vlastně natočil všechny nástrojové party kromě bicích, dodnes si vybavuji své nadšení nad tím, že je na naší scéně osobnost, která výrazně používá kytarové syntezátory (na základě toho jsem do této problematiky také vplul a prošel jsem si typy od GR707 po již dlouhodobý GR09), dodnes si vzpomínám na nadšení z alba Stromboli, dodnes patří deska Asi v tom bude nějakej háček Jana Spáleného či sólo třeba k Pražákům, těm je tu hej Pražského výběru k mým nejoblíbenějším dílům kytarové scény.

 

Pavlíčkova tvorba je tak rozsáhlá, že by zde na to místo nestačilo. Osobně bych rád zmínil třeba eponymní album Zrnko písku stejně jako pořady Na kloboučku či CD Srdeční záležitosti, nemluvě o neuvěřitelně rozsáhlé scénické a filmové tvorbě.

 

Jeho sestava je jedna z více, kdy vedle uvedeného stacku rád používá i další, jako Marshall Silver Jubilee 25/50, model 3650 s bílou bednou 1960 A, či ostřejší Engl E670 Special Edition 6L6 s rovnou bednou Engl E412VGB Pro nebo i stack Two-Rock Reverb Classic 50 či Fender Twin, Mesa-Boogie atd.

 

Pokud hraje na Plexi, jdou všechny efekty přímo do inputu, u ostatních aparátů (zejména u Silver Jubilee či Englu) využívá efektovou smyčku pro všechny efekty kromě wah pedálu a zkreslovadel.

Pódiové sestavy slavných kytaristů 152 - Michal Pavlíček
Pódiové sestavy slavných kytaristů 152 - Michal Pavlíček

Jaké části si na své sestavě nejvíce ceníš?

„Svých nohou a páteře, že mne jsou stále schopné udržet s mými sto pěti kilči a s těmi těžkými Les Pauly na zádech.“

 

A co další nástroje?

„I když mám asi dvacet kytar, nejsem sběratel. Kytary občas obměňuji, protože se může stát, že tě nějaká časem prostě omrzí. Nebo se objeví nová krasavice a já podlehnu. Co se rýče kytar, nejsem totiž moc věrnostní typ. Jsou kytary, které nedám z ruky, ale pokud mi nějaká visí ve stojanu na zdi půl roku a já na ni nešáhnu, tak to není dobře a rozloučím se s ní. Pokud jsi profesionální muzikant, tak bys na kytary měl hlavně hrát a nemít je doma jako obrázky na zdi. Ale těch cca dvacet kytar má odlišné charaktery a své kouzlo a to je pro mne důležité, že jsou výjimečné a inspirativní, že mě prostě baví.“

 

A jak čistíš kytary?

„Moc ne, protože často měním struny.“

Pódiové sestavy slavných kytaristů 152 - Michal Pavlíček
Pódiové sestavy slavných kytaristů 152 - Michal Pavlíček
Psáno pro časopis Muzikus