Pódiové sestavy slavných kytaristů - Brian May (2 sestavy)

Pódiové sestavy slavných kytaristů - Brian May
Pódiové sestavy slavných kytaristů - Brian May

V dnešním díle si u Briana Maye předvedeme pro srovnání hned dvě sestavy charakteristické pro jednotlivá období tohoto osobitého kytaristy. Už na první pohled je zřejmé, že základ jeho zvuku, komba Vox (většinou jich na jevišti měl dvanáct, vždy tři vedle sebe po čtyřech řadách nad sebou) a booster postavený na základě schémat krabičky Dallas Rangemaster, je stejný. Harmonizér Eventide v době jeho působení s Queen (1973 - 1991 - první schéma) využíval pro flanger a chorus ve stereu, dvě nastavení delaye (800 ms pro levou řadu a 1600 ms pro pravou řadu komb) a vlastní efekt harmonizéru, kde měl nastavenou velkou tercii a čistou kvintu. V dalším období obě nastavení delaye pouze přerozdělil do jednotlivých zařízení, takže v roce 1999 (druhé schéma) šla echa zvlášť. Chorus a harmonizér obstaral Rocktron Intellifex. Přepínací jednotka Rocktron byla ovládána MIDI pedálem téže firmy a May do svého řetězce ještě zařadil wah pedál.

Pódiové sestavy slavných kytaristů - Brian May
Pódiové sestavy slavných kytaristů - Brian May

Samozřejmě, že v průběhu své kariéry zkusil i další krabičky, jako např. Vox Phaser, dva MXR Digital Delaye, dva ART Pitch Shiftery a Boss Chorus CE-1. Zvláště ve studiu ho často inspiroval i syntezátor Roland G-50. Ještě uveďme, že centrální řada Voxů produkovala přirozený tón, bez delayů, harmonizéru a chorusu, levá a pravá řada hrála již s efekty.

 

A poznámka na okraj - je nutné si zejména u tohoto kytaristy uvědomit, že vedle těchto zařízení a jeho úžasného citu pro tón hrála ve výsledném zvuku podstatnou roli i jeho "krbová" kytara (blíže viz 33+333 světových kytaristů).

Psáno pro časopis Muzikus