přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní

kytaraPódiové sestavy slavných kytaristů - Radim Hladík

29.9.2014 | Autor: Vítězslav Štefl | sekce: pro muzikanty - seriály

Pódiové sestavy slavných kytaristů 148 - Vítězslav Štefl


Vážení čtenáři, i když jsme již minule avizovali, že tento seriál skončí, na základě vašich ohlasů ještě aspoň krátce budeme pokračovat. Ovšem tak trochu v jiném duchu, kdy se přesuneme ze světové scény na domácí půdu. Smažeme tak alespoň částečně určitý dluh vůči českým kytarovým velikánům, kteří si se světovou scénou nezadali či nezadají, ba často jsou lepší. A kým jiným začít, než Radimem Hladíkem, osobností, jejíž jméno je nejvíce spjato s fenoménem Blue Effect neboli, jak mám tuto skupinu zafixovanou v srdci z dob, když jsem začínal, Modrý efekt či M Efekt.

Základním nástrojem je samozřejmě černý Gibson Les Paul Custom. Mezi další kytary pak patří ještě Lee Hooker Telecaster, Josef Vácha Stratocaster se snímači Lindi Fralin Vintage Hot, celolub Ibanez George Benson nebo historická česká klasika, Futurama III, kterou vlastní ze svých úplných počátků. Má také další raritu, ’54 Fender Masterbuilt Custom Shop 50th Anniversary Stratocaster, postavený k 50. výročí značky proslulým kytarářem Dennisem Galuszkou, jehož nástroje používá třeba i Eric Clapton. Nástroj je osazen ručně navíjenými snímači AlNiCo III, dávajícími kulatější, plnější tón. Hladík ho velmi rád používá např. přes Digidesign Eleven Rack, simulaci aparátů a krabiček, kde ponejvíce nastavuje zvuky Marshallů (Plexi nebo osmistovku).

Mimochodem, rád také používá pětiwattový Fender Vibro Champ, vedle Stratocasterů zejména pro svého Bensona. Vlastní i Fender Precission Bass.

V případě Radima Hladíka úvahy o úloze lampy, digitálu, tranzistoru, emulaci a podobně ztrácejí smysl, protože jak sám říká, když není pocit na začátku, sebelepší aparát či zařízení to nevylepší. A jak uvádí, je to jedno, hlavně když to dobře hraje.

A ještě mi dovolte, abych řekl, že to byl právě Radim Hladík, se kterým jsem zakládal svou První českou rockovou kytarovou školu, byl to Radim Hladík, který mne přivedl k Les Paulům (viz obálka alba Svitanie) a je to právě sólo k Ej, padá padá, rosenka, které považuji za nejlepší české kytarové sólo. Apropos, nemá někdo náhodou na tohle noty?

Pódiové sestavy slavných kytaristů 148 - Vítězslav Štefl

Psáno pro: časopis Muzikus 2014/01

Online verze stránky: http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-serialy/Podiove-sestavy-slavnych-kytaristu-148-Radim-Hladik~29~zari~2014/

Komentáře

celkový počet: 0

Buďte první...


 
 
 
&;

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.