Pódiové sestavy slavných kytaristů - Stephen Carpenter

Pódiové sestavy slavných kytaristů 127 - Stephen Carpenter
Pódiové sestavy slavných kytaristů 127 - Stephen Carpenter

„Já neměním svou sestavu jako boty - tohle mi trvalo roky, než jsem to dal dohromady,“ uvádí Stephen Carpenter, člen a spoluzakladatel Deftones, kapely, která koncem devadesátých let točila platinou oceněné desky a jejíž současná tvorba si také vede velmi dobře (viz např. Diamond Eyes a 6. místo v anketách). „Nezbavuju se něčeho, co je dobrý, naopak k tomu přidávám nový a nový věci. A i když to vypadá trochu složitě, vlastně tady vůbec o nic nejde - jenom tři pedalboardy, rack s power-ampy a dvě bedny.“

 

Aby Carpenter mohl co nejvíce nanášet řadu barev tónů, a to nejen s Deftones, ale i v jeho dalších aktivitách (např. Sol Invicto), přidal do svého řetězce i Native Instrument Guitar Rig III, což využívá zejména při produkci skladeb z Diamond Eyes.

Pódiové sestavy slavných kytaristů 127 - Stephen Carpenter
Pódiové sestavy slavných kytaristů 127 - Stephen Carpenter

Aby zbytečně „nedupal“ po všech svých krabičkách a přepínačích kanálů zařízení z racku, ovládá všechno přes foot controller Custom Audio Electronics: „Všechno je nastaveno pouze na jedno přepnutí. Nechtěl jsem si zapamatovávat, jaký knoflík je který efekt. Všechno jsou již hotové palety zvuků. Až do okamžiku, kdy cítím, že bych mohl použít nějaký jiný pedál, nějaký jiný efekt. To potom začíná tanec mezi krabicemi...“

 

Jeho kytary jsou osazeny snímači EMG 707 (sedmistrunné) a EMG808 (osmistrunné). Na sedmistrunkách má nataženy sady o síle .011, .011, .014, .018., 028, .38, 049, osmistrunné kytary při standardním ladění Fis1, H1, E, A, d, g, h, e1 mají sady .011, .014, .018, .28, .38, .049, .059, .069, vše od Dunlop. U sedmistrunných nástrojů má ladění odlišné. ESP „Elet“ je naladěna do ladění dropped-D a navíc je celý potah podladěn o celý tón, takže jde o C, G, c, f, a, d1, d1. Druhá sedmistrunka je laděna standardně při zdvojené struně e1, takže E, A, d, g, h, e1, e1.

Psáno pro časopis Muzikus