Pódiové sestavy českých basistů - Jakub Vejnar

Pódiové sestavy českých basistů - Jakub Vejnar
Pódiové sestavy českých basistů - Jakub Vejnar

Máte-li rádi jazz, rockovou fúzi 70. let, Milese Davise, Wayne Shortera, bigbít à la King Crimson, neurotické grooves s náznaky psychedelie nebo naopak lehce meditativní plochy, okořeněné všemožnými i nemožnými samply a prapodivnými zvuky - určitě neváhejte a vypravte se na koncert právě znovuzrodivších se Muff! Pokud je ještě neznáte, slibuji, že budete velmi mile překvapeni. Ať už tedy hudbou samotnou, či výkony jednotlivých muzikantů, mezi něž bezchybně a přehledně pulsující basista Jakub Vejnar patří, a na kterého si v tomto díle trochu zaostříme.

 

Narodil se 7. dubna 1981 ve Vrchlabí, vystudoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze a velmi záhy se začíná etablovat na české jazzové i alternativní scéně, kdy začíná spolupracovat například s třebíčskými FruFru, nadžánrovými NUO nebo kytaristou Amitem Chatterjeem, kteréhožto zejména skalním fandům Joe Zawinula asi netřeba nijak zvláště představovat. Momentálně působí, krom již zmíněného Muff, s podobně zaměřeným spolkem Baterky, Karlem Vepřekem a s doprovodným bandem stále více na sebe upozorňující zpěvačky Jany Loty.

 

První seznamovací pokusy s basovým náčiním proběhly za asistence tenkráte lehce dostupného nástroje Shark a třísetwatového Carvin Pro Bass s 1 x 15” boxem Peavey, který po čase vystřídala bedna Hartke XL 4 x 10”. Nyní ho můžeme registrovat s Musicmanem Stingray, kterého koupil před deseti lety od Petra Maška z Cirkusu Praha, se kterým se v rámci nočního dobrodružství, spojeného s únavovým syndromem v prostředcích MHD hlavního města Prahy musel, sic na krátkou chvíli, rozloučit, ale jinak je s ním nadmíru spokojen. Jako jeden z mála v České republice vlastní desetistrunný Chapman Stick, což může leccos napovědět o jeho spřízněnosti s popularizátorem tohoto nástroje - Tony Levinem. Zesiluje hybridem „pre-amp lampa/konec tranďák“ Ampeg SVT Pro a vlastní dvě bedny od Jiřího Krampery (obě dvanáctky - jedna s laditelnou hornou, jedna bez) a v případě potřeby, zejména na větších pódiích, zapojuje Ampeg 410 HLF. Z efektů si oblíbil volume pedál George Dennis a vskutku jedovaté zkreslovadlo Turbo Rat.

Psáno pro časopis Muzikus