Nastupující generace bubeníků - Hanz Sedlář

Nastupující generace bubeníků - Hanz Sedlář
Nastupující generace bubeníků - Hanz Sedlář

Hanze jsem poprvé zaregistroval v soutěži Česko Slovensko má talent, později jsem se začal zajímat více o jeho hraní. Můžu doporučit například YouTube nebo jeho vlastní stránky. Jako jeden z mála bubeníků mimo soupravy ovládá i melodické nástroje, což si ostatně také můžete na jeho stránkách poslechnout. V současnosti připravuje svůj nový projekt, na který se můžeme co nevidět těšit.

 

Jak jsi začal s hudbou? Co nebo kdo tě k ní přivedl?

Hudbu miluju od malička, asi od šesti let hraji na klavír a od té doby má láska k hudbě stále stoupá. Řekl bych, že mě k ní dostal můj táta, teda alespoň k bicím určitě ano. Věnoval mi svou soupravu, kterou si sám vyrobil na vojně.

 

Jak často a jakým způsobem jsi cvičil?

Když jsem se chtěl dostat na konzervatoř tak i osm hodin denně, ale během konzervy jsem se snažil přijít na to, JAK cvičit. To je mnohem důležitější než jak dlouho cvičit. Nyní si snažím udržet hladinu jednu až dvě hodiny denně intenzivního cvičení.

 

Kde jsi hrál a kde hraješ?

Vyzkoušel jsem už všechno možné, včetně dechovky, dixielandu apod. Ale jsem toho názoru, že R n’R bubeník by měl patřit k jedné kapele a s tou taky dýchat, proto jsem hrál jen se skupinou Segment a občas jsem někomu nahrával ve studiu či hostoval na koncertě. Teď se věnuji jednomu projektu, který za nedlouho vyjde na povrch. Jako externí hráč na bicí nástroje hraju také ve Filharmonii Bohuslava Martinů.

 

Na jaký nástroj hraješ?

Bicí jsem si vyrobil sám. S velkou pomocí mého táty a taky pana Ivo Honajzera se nám podařilo dát dohromady moji vysněnou soupravu. Korpusy jsou javorové Sheller a mechanika je mix všeho možného, tak aby mi to vyhovovalo. Tahle souprava je moje srdcovka a vždy, když jsem s ní někde vystupoval, zvukaři se chodili ptát, co to mám, že to tak hraje, což mě samozřejmě moc potěšilo. Veškeré činely mám Soultone a paličky Valeto.

 

S jakým basákem by sis rád zahrál a proč?

Záludná otázka. O tom jsem nikdy nepřemýšlel, ale napadá mě Robert Trujillo. Jo, ten určitě jo!!!

 

Na jakých nahrávkách si tě můžeme poslechnout?

Na všech nahrávkách skupiny Segment.

 

Jaký máš názor na techniku?

No, asi nemá cenu vypisovat, že když není „fííl“ a „grůůův“, je technika na nic... Jo, to je všechno pěkné, ale u metalového hraní je prostě fajn, když máš zahrát trr-trrr-trr-trrrrrrrrrr-tr-tr-tr, a zahraješ to naprosto přesně a s přehledem. Proto si myslím, že technika je velice důležitá, a vůbec celková fyzická kondice, zvlášť pro R‘n’R bubeníky. Pokud je člověk muzikant tělem i duší, ty ostatní věci už mu dojdou samy, jako například SD "pozadu". Mám totiž pocit z některých bubeníků, kteří tvrdí, že technika je jen pro cvičené opice, že to říkají jen proto, aby obhájili to, že necvičí.

 

Co bys doporučil začínajícím bubeníkům?

S talentem se narodíš, techniku nadřeš, ale chtíč a snění je to, co tě posouvá dál. Prostě si věř a ignoruj pochybovače!!!

 

Kontakt:

www.hanzsedlar.cz

hanzsedlar@gmail.com

Psáno pro časopis Muzikus