Krása ke kráse - ... že se ti schovám...

Na tak malém prostoru tolik dokonalosti najednou... No řekněte sami. A jak řekl jeden klasik, to co není vidět, je vábnější, než to, co je předloženo jak na pultě. Jo, fantazie, to je někdy mrcha. No jasně, že nemyslím nic jiného, než ten skrytý nápis na hlavě kytary úplně nahoře přece...

Rafinovanosti na tomto obrázku je ale opravdu hodně. Co se týče té jedné ze dvou částí, té z delším krkem, tak je jednoznačné, že se jedná o Gibson Les Paul Studio.

Krása ke kráse - ... že se ti schovám...
Krása ke kráse - ... že se ti schovám...

Tato poměrně hodně široká série vznikla roku 1983, kdy se vedení firmy rozhodlo zaměřit se i na ty kytaristy, kteří chtějí kvalitu Les Paulů, ale nechtějí platit třeba za lemování těla, krku, vykládání hlavy apod. Navíc tělo bylo trochu užší, cca 1,27 cm, zpočátku dokonce byl korpus vyráběn z olše(!). Od toho ale firma upustila (původně prý kvůli problémům s lakem) a přistoupila ke standartním materiálům, mahagon a javor na tělo, palisandrový hmatník atd.

Úplně původní myšlenka vedoucí k názvu modelu byla ta, že tyto kytary by mohly sloužit ve studiích, zvukově v podstatě nerozeznatelné od pódiových Standardů a Customů...

V letech 1983-1986 byl vyráběn základní model Studio Standard (tečky na hmatníku), do roku 1985 šel na odbyt model Custom (poslední modely měly javorový top ze dvou kusů) s extrémně nízkými pražci, pro které se vžil název Fretless Wonder.

Další série měla vše z mahagonu (tedy žádný javorový top), v roce 2009 byla tato řada přejmenována na Faded. Z dalších sérií bychom mohli zmínit třeba Gem se snímači P90, Smart Wood z různými typy dřev, Gothic s matnou černou barvou, Voodoo, pro Plus a třeba Robot s automatickým ladicím systémem Powertune.

Štíhlost linek, lepost tvarů, lesklý povrch a tak těsný kontakt, jak je to jen možné. V podstatě dvě v jednom. Moment! Neslyšíte to taky? No přece ta slova! Jaká? No - ta kytara se má...

Psáno pro časopis Muzikus